سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بستر و زمینه سعادتمندی انسان در ماه رمضان به خوبی مهیا و فراهم است.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که ماه رمضان بهترین فرصت برای سیر و سلوک الی الله است، اظهار داشت: در باب اهمیت و عظمت این ماه پرخیر و برکت همین بس که برترین کتاب آسمانی در آن نازل شده و به ویژه این که شب قدر که از هزار ماه فضیلتش بالاتر است در چنین ماهی قرار دارد.

وی افزود: آنچه از روایات متعدد و معتبر به دست می آید، رمضان ماهی است که حتی خوابیدن و نفس کشیدن انسان نیز در آن عبادت است و حال آن که ماه های دیگر چنین ویژگی ها و شاخصه های منحصر به فردی ندارند.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) همچنین با تاکید بر این که در ماه رمضان زمینه ها و بسترهای لازم برای سعادت و نجات آدمی از منجلاب گناه به خوبی مهیاست، گفت: ماه رمضان، ماه مغفرت و رحمت است و بر اساس روایات، کسی که در این ماه آمرزیده نشود، بدبخت و شقی است.

وی اضافه کرد: اینها همه نشان دهنده عظمت این ماه است که خداوند می خواهد در این ماه فرصتی فراهم کند تا کلیه بندگانش را از شر گناهان و معاصی نجات دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی یادآور شد: به همین خاطر است که در این یک ماه، درهای جهنم بسته است و شیطان در غل و زنجیر قرار دارد، تا بندگان از این فرصت بی نظیر جهت کسب فضایل و نیز دوری و رهایی از رذایل ، نهایت استفاده را ببرند و با تفکر و عبادت خالصانه ، زمینه سعادتمندی دنیا و آخرت خود را هر چه بیشتر و بهتر فراهم نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha