پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قایینی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به مشکلات بیکاری و ازدواج جوانان، گفت: در حال حاضر آنچه بر زندگی مردم کشور تاثیر گذار است بیکاری جوانان و بالا رفتن سن ازدواج جوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قایینی، استاد حوزه علمیه همدان ظهر امروز در سلسله نشست های سبک زندگی ایرانی اسلامی، در همدان گفت: باید سبک زندگی ایرانی اسلامی در مسایل اجتماعی یعنی فعل توانستن در زمینه های تولید و اشتغال کشور جاری کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در دین مبین اسلام هر شغلی برای انسان افتخار آفرین است و کسب روزی حلال همانند جهاد است، این شیوه زندگی کردن که تنها شغل های اداری و پشت میزی را شغل بدانیم، غلط است.

استاد حوزه علمیه همدان در ادامه با بیان اینکه تهاجم فرهنگی در رسانه های ما تاثیر گذار بوده است، اظهار داشت: تهاجم فرهنگی به قدری در جامعه ما تاثیر گذاشته است که در رسانه های م به خصوص رسانه ملی زندگی خوب را منحصر در فردی پشت میزنشین با زندگی تجملاتی معرفی می کند.

وی با تاکید بر ضرورت عمل به اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: ایران توان داخلی عظیمی دارد از جمله نیرو کار داخلی و منابع ملی، به همین سبب مسؤلان نباید با واردات بی رویه نیروی کار کشور را از دست بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی در ادامه با اشاره به مشکلات بیکاری و ازدواج جوانان، ابراز داشت: در حال حاضر آنچه بر زندگی مردم کشور تاثیر گذار بوده است بیکاری جوانان و بالا رفتن سن زدواج جوانان است.

استاد حوزه علمیه همدان یادآور شد: ما باید با سیاست تخریب روستاها و تجمل گرایی در کلان شهرها مقابله کنیم و مسؤلان نیز امکاناتی را فراهم کنند که مردم از روستاها به کلان شهرها کوچ نکنند.

وی در ادامه تصریح کرد: زندگی روستایی یعنی تولید،  اگر این مساله فراموش شود و روستاها خالی شوند، کشور در زمینه کشاورزی و مسایل ابتدایی به خارج از کشور وابسته شده و مجبور به واردات کالاهای ضروری می شود.

این کارشناس دینی  ادامه داد: یکی از مسایل مهم در سبک زندگی ایرانی اسلامی حمایت از کار و تولید داخل است، زیرا واردات کالاهای لوکس و تجمل گرایی نه تنها مشکل بیکاری را از بین نخواهد برد، بلکه به مشکلات فراوانی در کشور دامن می زند.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت مساله فرهنگ سازی رعایت به قانون، ابراز داشت: حوزه و دانشگاه ها و مراکز فرهنگی باید اصول اولیه انسانی همچون رعایت قانون را در کشور فرهنگ سازی کنند.

وی در پایان تصریح کرد: قانون مداری و فرهنگ سازی این مسأله باید در اولویت کار مسؤلان قرار گیرد و در حکومت اسلامی باید قوانین اسلام رعایت شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha