سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام  محمدرضا بابایی ماهانی، امام جمعه شهرستان فردوس

حوزه/ امام جمعه شهرستان فردوس با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی گفت: مردم متدین و مسئولان، به دلیل اجرای سبک زندگی اسلامی در یک ماه رمضان، اقبال بیشتری نسبت به معارف الهی و قرآن دارند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا بابایی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند بیان کرد: باید در ماه مبارک رمضان به سبک زندگی دینی و ترویج قرآن در زندگی مسلمانان نگاه ویژه ای کرد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان بهار قرآن است و تنها با استخراج معارف الهی از قرآن به سعادت خواهیم رسید، افزود: باید با بهره گیری از تعالیم قرآنی، سبک زندگی دینی را در جامعه گسترش داده، چرا که خداوند راه سعادت و پیشرفت مخلوقات را در این کتاب الهی به انسان نشان داده است.

امام جمعه شهرستان فردوس با تاکید بر اینکه انسان در این ماه، خود را از تعلقات دنیوی خارج کرده و زمینه انسان سازی فراهم است، اظهار کرد: باید مبلغان از این ماه بیشترین استفاده را برای ارشاد و راهنمایی مردم به سمت احکام الهی ببرند، تا زمینه حکومت اسلامی واقعی فراهم شود.

حجت الاسلام بابایی، ماه رمضان را آزمایشگاه سبک زندگی اسلامی دانست و افزود: خوشبختانه مردم متدین و مسئولان، در ماه مبارک رمضان، به دلیل اجرای سبک زندگی اسلامی در این ماه، اقبال بیشتری نسبت به معارف الهی و قرآن دارند، که این خود نشان از عظمت ماه مبارک رمضان دارد.

وی با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان بیان کرد: شب قدر اوج بندگی و دلداگی به خداست و یکی از بهترین شب های سال برای سعادتمندی بشر می باشد و اگر به درستی از این فرصت استفاده شود، سعادت بندگان تضمین شده است.

امام جمعه فردوس با اشاره به نزول قرآن در شب قدر اظهار کرد: قرآن و آموزه های آن تمامی نیازهای بشر را دارا است و انسان ها به دلیل آگاه نبودن نمی توانند بیشتر بهره را از آن ببرند.  بنابراین روحانیت و علما باید سبک زندگی اسلامی را با استفاده از قرآن و فرمایشات اهل بیت (ع) به مردم تعلیم دهند، تا جامعه اسلامی به کمال واقعی دست پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha