جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدارس علمیه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی تصریح کرد: حوزه اصفهان هم، مانند هر مجموعه دیگری باید مصالح خود را در نظر بگیرد، براین اساس، تحول و چابک سازی که مطالبه مقام معظم رهبری در سفر به قم بود، در اولویت قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: امیداوریم در ماه رحمت و مغفرت بتوانیم در مسیر خودسازی و کسب معارف دین  و ترک معاصی گام های موثری برداریم.

وی با بیان این که شورایی در حوزه علمیه اصفهان به نام «شورای گسترش» تشکیل شده است، عنوان کرد: تاسیس مدارس جدید و یا تغییر وضعیت مدارس علمیه موجود، انحلال آنها ، باز تعریف سطوح علمی و پایه های درسی هر مدرسه، بخشی از وظایف  شورای گسترش حوزه علمیه اصفهان است  که پس از مطرح شدن و تصویب این شورا، اقدامات مذکور عملیاتی می شود.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: در یک سال گذشته منعطف کردن مدارس علمیه استان اصفهان در دستور کار شورای گسترش قرار گرفت، مثلاً در شهرستان شهرضا که دو مدرسه علمیه اقدمیه و امام حسین (ع) وجود دارد، مقرر شد، چهار پایه تحصیلی در مدرسه اقدمیه  و6  پایه تحصیلی دیگر در مدرسه امام حسین(ع) قرار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی ادامه داد: همچنین در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) شهر داران و مدرسه حضرت ولیعصر فریدونشهر تصویحجت الاسلام باطنیب شد از پایه 7 تا 10  در مدرسه داران و 6پایه اول درسی حوزه در مدرسه علمیه فریدونشهر آموزش داده شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهر اصفهان نیز با ساخت یک مجموعه آموزشی با امکانات آموزشی مناسب، به نام شهید بهشتی در کنار مدرسه علمیه میرزاحسین، امکان حضور طلاب بیشتر فراهم شد، در همین راستا با توجه به اینکه در برخی از مدارس علمیه قدیمی چون صدر خواجو که کلاس درس مناسب و مجهزی وجود ندارد و عمدتا از حجرات برای تدریس دروس استفاده می شد، تصمیم بر ادغام آموزشی طلاب این مدرسه با مدرسه علمیه میرزا حسین گرفته شد و مدرسه صدر خواجو نیز به خوابگاه طلاب تبدیل گردید.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: همچنین از سمت بازار بزرگ اصفهان، مدرسه علمیه ملاعبد الله از مدارس عهد صفویه وجود داشت که فضای کافی برای کلاس و امکان لازم برای یک مجموعه آموزشی به سبک امروز را نداشت، در کنار  این مدرسه، مدرسه علمیه جده بزرگ که حدود 100متر فاصله مسافتی بیشتر ندارد، قرار دارد که  با تصمیم شورای گسترش حوزه علمیه اصفهان، طلاب مدرسه علمیه ملاعبد الله در مدرسه جده بزرگ که ساختمانی کلاسیک و مجهز به امکانات کمک آموزشی را نیز دارد، تجمیع شده و مدرسه ملاعبد الله برای سال تحصیلی آتی، به خوابگاه طلاب تبدیل وضعیت داده شد .

حجت الاسلام والمسلمین باطنی یادآور شد: برای مدارس علمیه دیگری نیز تصمیماتی گرفته شده، به عنوان نمونه مقرر شده مدرسه علمیه امیر المومنین(ع) مصلی پایه 1تا3 را تدریس کرده و طلاب پایه 4تا 10 آنها به مدرسه علمیه امام سجاد(ع) منتقل شوند.

وی با بیان این که تصمیمات و اقدامات اخیر در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی، پویایی و نشاط  فضای حوزه علمیه و طلاب انجام شده است، گفت: شایعات  و حرف و حدیث هایی  که اخیراً در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از سوی برخی از افراد مطرح می شود، صحت ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی تصریح کرد: حوزه اصفهان هم، مانند هر مجموعه دیگری باید مصالح خود را در نظر بگیرد، براین اساس، تحول و چابک سازی  که مطالبه مقام معظم رهبری در سفر به قم بود، در اولویت قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در ابتدای سال تحصیلی، مدیران مدارس علمیه دیداری با آیت الله العظمی مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان داشتند و در این دیدار آیت الله طباطبایی نژاد گزارشی از برنامه ها و روند فعالیت ها ارائه داد و به بحث تجمیع طلاب و کلاس های  مدارس نیز اشاره کرد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در پایان گفت: تنگناهای بودجه ای و مشکلات مالی و کاهش ورودی های حوزه  و فراهم کردن وسایل کمک آموزشی روز برای طلاب از دیگر اهداف تجمیع برخی از مدارس علمیه  و کلاس های درس برای سال تحصیلی آینده در حوزه علمیه اصفهان است.

انتهای پیام 313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha