جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی-مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه /حجت الاسلام والمسلمین عابدی گفت: بندگی و تزکیه نفس، همراه با دعا و مناجات شبانه خصوصا در هنگام سحرهای ماه مبارک رمضان، مسیر بندگی را برای ارتباط معنوی با حضرت حق هموار می‌سازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با بیان این که ماه رمضان، ماه بندگی و معرفت در عبادت است، اظهار داشت: اطاعت و پیروی از دستورات خداوند ماهیت بندگی و نزدیکی بین قلوب را شکل می دهد .

مدیر حوزه علمیه استان فارس با بیان این که یکی از نواهی یا اوامر الهی در ماه مبارک رمضان امساک و خودداری از انجام اموری است که موجب بطلان روزه می شود، افزود: شخص روزه دار در حقیقت از تمایلات و جاذبه های دنیوی خود را جدا می کند  و برای اثبات عشق و قرب خداوند از امور ظاهری می گذرد تا به مراتب کمال دسترسی پیدا کند.

وی ادامه داد: ماه رمضان،شرایط خاصی را برای اثبات بیشتر عشق و معرفت به خداوند پدید می آورد تا انسان  بندگی خود را در کنار دوری گزیدن از مسائلی مانند خوردن و آشامیدن کامل کند و به مراتب تکاملی دست پیدا کند. همچنین از تخلف زبانی و گناهان و معصیت ها چشم پوشی می کند تا در موقع حضور در درگاه باری تعالی جسم و روحش به علت عمل به فرامین پاکیزه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی افزود: بندگی و تزکیه نفس، همراه با دعا و مناجات شبانه خصوصا در هنگام سحرهای ماه مبارک رمضان، مسیر بندگی را برای ارتباط معنوی با حضرت حق هموار می‌سازد.

وی در پایان گفت: پبامبر(ص) فرمودند، روزه یک سپر در مقابل آفاتی که به سمت انسان می آید و همچنین سپری در مقابل آتش جهنم در روز قیامت است، براین اساس پاداش بندگی  در این ماه، بهشت برین است که خداوند برای بندگان خاص خود آماده و مهیا ساخته است .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha