چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ امام جمعه اهواز، با بیان اینکه قرآن دوای درد بیماری‌های روحی جامعه امروز است، گفت: درمان بسیاری از بیماری‌های روحی که حادترین آن‌ها به دلیل دوری از خداوند متعال رخ می‌دهد، تمسک به قرآن و عترت، می‌باشد و این ماه بهترین زمان برای تبلیغ معارف قرآنی از سوی مبلغان دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در سومین جلسه از سلسله مباحث ماه مبارک رمضان، به تشریح چگونگی آداب تلاوت قرآن کریم پرداخت و با اشاره به آیه شریفه «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِين»، اظهارداشت: قرآن شفا بخش بوده و کسی که به آن روی آورد مورد لطف و رحمت خداوند متعال قرار خواهد گرفت.

امام جمعه اهواز، دوای درد بیماری‌های روحی جامعه را تمسک به قرآن دانست و تصریح کرد: درمان بسیاری از بیماری‌های روحی که حادترین آن‌ها به دلیل دوری از خداوند متعال رخ می‌دهد، تمسک به قرآن و عترت، می‌باشد و این ماه بهترین زمان برای تبلیغ معارف قرآنی از سوی مبلغان دینی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، یکی از آداب تلاوت قرآن را «قرائت با صوت زیبا و دل‌نشین» عنوان کرد و گفت: بر همه مؤمنان لازم است که قرآن را با لحنی زیبا و دل‌نشینی قرآن را قرائت کنند؛ چراکه بنا به فرموده رسول اکرم(ص) «زَیِّنُوا القُرآنَ بِاَصواتِكُم» قرآن را باید با صدای زیبا، زینت بخشید.

آیت الله موسوی جزایری، «ترتیل» را یکی دیگر از آداب قرائت قرآن دانست و اضافه کرد: همان‌طور که در آیه شریفه «وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا» اشاره شده، باید قرآن را آرام و شمرده شمرده خواند و تنها در این صورت خواهد بود که انسان از تأثیرات شگرف قرآن بهره مند می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، در پایان به بیان روایتی دیگر از رسول خدا(ص) پرداخت و اظهارداشت: پیامبر اعظم(ص) در کلامی گهربار بیان می‌کنند که «نَوِّرُوا بُيُوتَكُمْ بِتِلَاوَةِ الْقُرْآنِ» یعنی «خانه‌هايتان را با تلاوت ‌قرآن نورانى كنيد»؛ که در این صورت ارزاق معنوی برای منزل شما سرازیر شده و خير و بركت آن فزونى يابد و اهل خانه مدت‌ها از آن لذت خواهند برد و همان‌گونه كه ستارگان براى زمينيان مى‌درخشند، [اين خانه] نيز براى آسمانيان مى‌درخشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha