شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، عملی کردن اقتصاد مقاومتی را رمز عبور از بحران بیکاری جوانان در کشور به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: امروز آمار بیکاری در کشور به مرز نگران کننده ای رسیده است و باید برای آن چاره اندیشی جدی صورت گیرد.

وی افزود: تقویت تولید ملی در سایه اهتمام به اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی بهترین راهکار برای حل معضل بیکاری و تقویت بعد اشتغالزایی جوانان تحصیل کرده می باشد.

این محقق و پژوهشگر اقتصادی همچنین بر لزوم تلاش هدفمند به منظور تسهیل فضای کسب و کار در کشور از سوی دولتمردان و مسئولان تاکید و خاطرنشان کرد: در وضع کنونی دولتمردان، مردم و فعالان بخش های تولیدی و بخش خصوص همه باید دست در دست هم داده و با تکیه بر شاخص های اقتصاد مقاومتی، کمر همت برای حل مشکلات اقتصادی ببندند.

وی در ادامه ضرورت کنترل نقدینگی موجود در کشور و هدایت آن به سمت تولید را متذکر شد و افزود: با کنترل تورم و تسهیل فضای کسب و کار، نقدینگی ها به سمت و سوی تولید رفته و منجر به رونق اشتغال در کشور می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همچنین ابراز امیدواری کرد: با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و رفع دغدغه های ایشان در این باره شاهد رفع رکود اقتصادی و حل مشکل بیکاری نسل جوان در کشور باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha