پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مستبصرین آفریقایی در حرم امام حسین (ع) حضور یافتند

حوزه/ موسسه تربیت مبلغین وارث الانبیا وابسته به آستان مقدس حسینی در طول ماه مبارک رمضان دوره معارف اسلامی برای دانشجویان خارجی در این مؤسسه برگزار می کند. شیخ منجد الکعبی گفت: تمامی مدارس دینی عراق در ماه رمضان تعطیل است و این مؤسسه از این فرصت برای برگزاری دوره معارف اسلامی برای دانشجویان آفریقایی استفاده کرد. تعداد این دانشجویان که از ساحل عاج، نیجریه، تانزانیا و سنگال آمده اند، به ۲۵ نفر می رسد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، موسسه تربیت مبلغین وارث الانبیا وابسته به آستان مقدس حسینی در طول ماه مبارک رمضان دوره معارف اسلامی برای دانشجویان خارجی در این مؤسسه برگزار می کند.

شیخ منجد الکعبی گفت: تمامی مدارس دینی عراق در ماه رمضان تعطیل است و این مؤسسه از این فرصت برای برگزاری دوره معارف اسلامی برای دانشجویان آفریقایی استفاده کرد. تعداد این دانشجویان که از ساحل عاج، نیجریه، تانزانیا و سنگال آمده اند، به 25 نفر می رسد.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره افزایش سطح علمی و فرهنگی این دانشجویان است به خصوص که بیشتر آن ها از مستبصرین هستند و به تازگی به مسلمان شده اند.

شیخ الکعبی ادامه داد: این دوره شامل قرائت جزئی از قرآن کریم، آموزش قواعد تجوید و ترتیل، ارائه دروس در رابطه با اعتقادات اسلامی، فقه، مقدمات دین و سیره اهل بیت (علیهم اسلام ) علوم دیگر قرآنی مثل تفسیر است. در کنار این برنامه ای برای زیارت مرقد های مقدس تنظیم شده تا با حرم اهل بیت (ع) آشنا شوند.

ابراهیم محمد حسن، یکی از دانشجویانی نیجریه ای گفت: از حضور در عراق بسیار خوشحال هستیم و خداوند ما را از میان میلیون ها نیجریه ای برای طلب دانش انتخاب کرده است. ما مستبصر هستیم و در فهم امور دینی مشکل داشتیم، تمام آنچه را اینجا یافتیم در نیجریه وجود نداشت و هر آنچه را که یاد گرفتیم برایمان تازه بود، نمی توانستیم به عربی صحبت کنیم. من هم درس می خوانم و هم به خانواده ام که از شانزده نفر تشکیل می شوند، کمک می کنم.

ابراهیم محمد حسن خواست که پیامی به حضرت آیت الله سیستانی بفرستد و گفت: دوست داریم پیامی را از طرف اهالی نیجریه به آیت الله سیستانی بفرستیم و از ایشان به خاطر فرصت بزرگی که به ما دادند تا بتوانیم یاد بگیریم و به مردم آموزش دهیم، بسیار تشکر کنیم.

محمد حسن اشاره کرد: ما مدیر مؤسسه را به زبان نیجریه ای "اوکا" می نامیم به خاطر احترامی که به او داریم. زمانی که از روی احترام نتوانیم نام کسی را ببریم از جمله "اوکا کتا کتا" استفاده می کنیم که از احترام بیشتر برخوردار است و این را برای حجت الاسلام عبد المهمدی کربلایی به کار می بریم. و جمله " اوکا کتا کتا" برای یک رهبر بزرگی به کار می رود که حتی از بردن نام او حیا می کنند و محبت و احترام بسیار زیادی برای اول قائل اند و این اختصاص به حضرت آیت الله سید علی سیستانی دارد.

 جمال حسن رمضان که از شهر "ساما بوکوبای" تانزانیا آمده بود گفت: در کشور تانزانیا که تعداد ساکنان آن بیش از 40 میلیون نفر است، 5 نوع دین رواج دارد. من در این مؤسسه درس می خوانم تا به عنوان یک مبلغ به کشورش برگردم و زمانی که به تانزانیا برگردم تمام آنچه را که این جا اتفاق افتاد و برنامه هایی که آستان مقدس حسینی برای ما برگزار کرد، بازگو خواهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha