پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام معبودی

حوزه/ حجت الاسلام معبودی، با تاکید بر ضرورت جذب جوانان به مسجد، گفت: امروز دشمن با همه امکانات وارد میدان شده تا بی عفتی را در جامعه اسلامی رواج دهد و با گسترش شبکه های اجتماعی، جوانان را منحرف کند، بنابراین اگر هوشیار نباشیم به شدت آسیب خواهیم دید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی، صبح امروز درجمع اعضای حلقه های صالحین حوزه علمیه قزوین، به موضوع سبک زندگی اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر سبک زندگی اسلامی به معنای واقعی در جامعه نهادینه شود، شاهد کاهش روزافزون معضلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی و شکوفایی و بالندگی جامعه در تمامی عرصه‌هاخواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اجرایی باید نسبت به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای داشته باشند، بیان داشت: اگر فرهنگ جامعه‌ای اصلاح شود، این امر به‌ خودی‌ خود منجر به اصلاح سایر امور کشور به ‌ویژه در حوزه اقتصاد خواهد شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه قزوین با اشاره به ضرورت حراست از ارزش‌های فرهنگی و اسلامی و ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی در بین خانواده‌ها، افزود:  اقدامات فرهنگی به زمان طولانی نیاز دارد و همین موضوع حساسیت اقدامات فرهنگی از نظر گستردگی و سرعت عمل را بالا می برد.

وی با اشاره به ترویج سبک زندگی غربی و گرایش مردم به این نوع سبک زندگی، تصریح کرد: سبک زندگی غربی به دور از معنویت‌ها و اخلاقیات دینی است و مادی گرایی محور آن را تشکیل می دهد.

حجت الاسلام معبودی با تاکید بر این که روحانیون در ترویج سبک زندگی اسلامی رسالت خطیری برعهده دارند، ابراز داشت: مسئله خانواده یکی از مسائل مهم است که متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم در ارتباط با این موضوع مهم اقدام مناسبی انجام دهیم .

وی در ادامه با اشاره به ضرورت جذب جوانان به مساجد، گفت: جذابیت سازی برای جوانان از مسائل مهمی است که باید در تبلیغ مورد توجه قرار گیرد و مواردی برای جذب آنان به مساجد مورد توجه قرار گیرد که فراخور شرایط سنی و احوال آنان باشد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه قزوین ادامه داد: ماه رمضان بهترین زمان برای جذب مخاطب و به ویژه جوانان است، لذا مبلغان باید با استفاده از راهکارهای مناسب جوانان را به سمت فرهنگ ایرانی اسلامی جذب و ماندگاری آنان را در مساجد افزایش دهند.

حجت الاسلام معبودی یادآور شد: امروز دشمن با همه امکانات وارد میدان شده تا بی عفتی را در جامعه اسلامی رواج دهد و با گسترش شبکه های اجتماعی، جوانان را منحرف کند، بنابرایناگر هوشیار نباشیم به شدت آسیب خواهیم دید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha