جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آزمون

حوزه/معاونت آموزش حوزه علمیه استان قم ضوابط و شرايط امتحانات نيم سال دوم (تير ماه) سطوح عالی حوزه را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، طلاب سطوح عالی جهت نام نویسی وانتخاب محل آزمون امتحانات نیم سال دوم می توانند از 20 خرداد تا هشتم تیرماه در ساعت 12 به سامانه نجاح مراجعه کنند، و چنانچه قصد انصراف و يا اصلاح محل آزمون را داشته باشند می توانند حداكثر تا هشتم تیرماه ساعت 12 به سامانه مراجعه و سپس براي پرينت كارت ورود به جلسه اقدام کنند.

بر اساس این گزارش: برای انتخاب محل آزمون و انتخاب درس، تأیید حضور طلاب در دروس فقه و اصول ضروری است؛ همچنین لازم است طلاب هنگام نام نویسی، به ضوابط و شرايط و نكات مربوط به مراحل نام نویسی از جمله انتخاب درس، استاد، مكان تحصيل، نوع طرح (قديم و جديد)، ساعت، تاريخ و مكان امتحان توجه داشته باشند تا در انتخاب دروس امتحاني و ثبت حضور و غياب و نيز اعلام نمره با مشكل مواجه نشوند.

امتحانات بعد از ماه مبارك رمضان از تاريخ دهم تیرماه تا 23 تیرماه برگزار می شود و در صورت نام نویسی متقاضی در تاریخ مذکور، شركت در امتحان ضروري است و در صورت تعيين محل آزمون و عدم شركت در امتحان بدون عذر موجه، مجاز به ثبت نام مجدد آن درس در امتحانات شهريور ماه نخواهد بود.

طلاب داراي كد محل تحصيل 529 و 530 و طلاب مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) (جانبازان) با كد 137 لازم است برای نام نویسی در امتحانات از طريق سايت معاونت آموزش حوزه‌هاي علميه به نشانی www.howzeh-qom.com و يا سايت مديريت حوزه علميه قم به نشانی www.hozehqom.com اقدام کنند و طلاب سفيران هدايت در صورتي مي‌توانند در امتحانات شركت کنند كه مراحل انتقال به سطوح عالي را گذرانده و كد آنان به 529 تغيير يافته باشد.

*شرايط جبران كسر نمره و معدل سطوح

طلاب متقاضی جبران کسر نمره و معدل سطوح می توانند از 20 خرداد تا هقتم تیرماه به پنل شخصی خود در سامانه نجاح مراجعه کنند.

از شرایط نام نویسی در امتحانات جبران معدل و کسری نمره سطح 2 و يا 3، معدل و نمره كمتر از14 در درس انتخابي برای امتحان و قبولی در امتحان كتبي و شفاهي پايه‌هاي مربوط به هرسطح است؛ درغير اين صورت به نمره آنان ترتيب اثر داده نخواهد شد.

افرادي كه كسر نمره معدل آنان به ‌گونه ای‌ است كه نياز به جبران بيش از 4 نمره دارند، لازم است به ‌ازاء هر 4 نمره كسري، يك درس را كه نمره آن كمتر از 14 است برای شركت در امتحان انتخاب و در صورت انتخاب دروس فقه، اصول و فلسفه، در هر دو نيمسال آن شركت و نمره قبولي را كسب کنند و محدوده امتحاني جبران كسر معدل، همان محدوده طرح قديم طلاب سطوح عالي است.

*حضور و غياب دروس فقه و اصول

طلابی كه در ايام درسي نيم سال اول و  دوم تا 27 اردیبهشت سال 96 شركت نموده و حضور آنان طبق ضوابط در سامانه تاييد شده باشد، مجاز به شركت در امتحان هستند و طلابی كه داراي مشكلات خاص هستند و از طريق كميسيون آموزش اقدام کرده اند، براساس تصميمات اتخاذ شده نسبت به شركت در امتحانات با آنان رفتار خواهد شد.

لازم به ذکر است، طلاب سطوح عالی می توانند برای اطلاع از وضعیت حضور و غياب نيمسال دوم دروس فقه، اصول، تفسير  پايه‌هاي 7 تا 10 و عقائد پايه هاي 7 و 8، 20 خرداد به پنل شخصی خود در سامانه نجاح مراجعه و درصورت عدم ثبت حضور و غياب حد اكثر تا هشتم تیرماه به واحد حضور و غياب، واقع در ساختمان اداري دارالشفاء، اتاق 322 مراجعه کنند.

*ضوابط و شرايط و محدوده امتحاني

 در نيمسال دوم و شهريور از كليه دروس پايه‌هاي 7 تا 10 امتحان گرفته می شود و سؤالات امتحاني ازكل محدوده طرح قديم و جديد مطابق جدول پيوستي و مندرج دركارت ورود به جلسه طرح خواهد شد.

طلابی كه قصد دارند به جاي درس فلسفه، شرح تجريد را امتحان دهند، با مراجعه به پنل شخصي درس شرح تجريد را انتخاب و سپس هنگام تعيين محل آزمون به جاي فلسفه فقط محل آزمون شرح تجريد را انتخاب کنند.

*مكان برگزاري امتحانات

مکان برگزاری امتحانات نیم سال دوم سطوح عالی حوزه علمیه استان قم سالن اجتماعات مدرسه مباركه فيضيه، مسجدحضرت زينب(س) پردیسان واقع در انتهاي بلوار سلمان خيابان سبلان خيابان انقلاب اسلامي، شبستان جديد مسجد امام حسن عسكري (ع) واقع در چهارراه بازار و مدرسه امام كاظم (ع) واقع در ميدان معلم است؛ پس از نام نویسی به ‌هيچ وجه امكان جابجايي مقدور نیست.

برای شركت در امتحانات، ارائه كارت ورود به جلسه الزامي است و كارت ورود به جلسه از هشتم تیرماه از طریق سايت معاونت آموزش منتشر خواهد شد؛ از تا زدن قسمت باركد کارت ورود به جلسه خوداري کنید.

نتيجه امتحانات یکم مرداد از طريق سايت معاونت آموزش اعلام خواهد شد و اعتراض به نتيجه امتحانات، از طريق سايت معاونت آموزش انجام مي‌گيرد، لذا طلاب از مراجعه حضوري خودداري کنند.

خاطرنشان می شود: امتحانات شهريور از 25 مرداد تا ششم شهریور بر اساس برنامه پيوستي برگزار و شروع سال تحصيلي 97-96 هشتم شهریور خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha