چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به نقشه های استعماری دشمن در قالب سندهایی چون ۲۰۳۰ بیان کرد: این سند به دنبال القای روح اومانیسم در نظام آموزشی کشورهای مختلف به خصوص کشورهای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی عصر امروز در نشست بررسی سند 2030 در قم گفت: هدف چهارم 2030 در نمایندگی ایران در یونسکو آورده اند و با برخی نمایندگان دولت و با یک سری تغییراتی تصمیم گرفتند، این سند را امضا کنند و بر اساس شنیده ها، وزیر و معاون وزیر آن را امضا کرده اند؛ ولی به لحاظ محرمانه بودن مشخص نیست چه کسی آن را امضا کرده است.

وی افزود: آنچه مشخص است، معاون اول رئیس جمهور این سند را رسما ابلاغ کرده و از ماموران اجرا نیز خواسته گزارش دهند؛ بسیج حوزه در بهمن ماه سال گذشته علیه این سند بیانیه ای صادر کرد که این مساله از افتخارات حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین  نبوی اظهارکرد: پس ازاین جریان، یکی از بزرگان راجع به این سند سخن گفتند و سپس رهبر انقلاب به شکل رسمی اعلام موضع کردند و فرمودند، چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی زودتر واکنش نشان نداد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه یادآورشد: ورود رهبر انقلاب به این مساله پیش از سخنرانی مشهور ایشان است؛ رهبر انقلاب پس از گزارشی که از مسئولان زی ربط خواستند همانجا فرمودند، این سند باید متوقف شود.

وی گفت: در اسناد حقوق بشری و کلا این دست سندها در عرصه بین الملل تفکر اومانیستی موج می زند؛ آنها می خواهند، انسان به مثابه انسان مادی، باید مقدس شمرده شود و در همه امور نیز این تفکر ساری و جاری شود؛ آنها می گویند، هر انسانی حق دارد، بدون حد و مرز از تمتعات حیوانی بهره مند شود و کاری نیز به بعد انسانی ندارند.

استاد حوزه بیان کرد: تفکر غربی ها این است، دو جوان دختر و پسر برای رابطه با هم حق دارند و حتی پدر و مادر آنها نیز حق ندارند آنها را محدود کنند؛ زیرا به آنها می گویند، فرزندان حق آزادی دارند و یک دختر خودش تصمیم می گیرد که با چه کسی ارتباط پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی یادآورشد: غربی ها به دنبال القای تفکر آزادی مطلق و تفکر فمنیستی هستند؛ برابری خواهی جنسیتی که در شعارهای آنها وجود دارد در سند 2030 نیز به شکل متنابهی خود را نشان داده است.

وی گفت: تفکر غربی بیان می کند، اراده انسان ماهیت اصلی را دارند و چیزی به نام اراده خداوند وجود ندارد؛ اگر انسان محوری به معنی تام کلمه و با نگاه قرآن باشد مورد قبول ما است، ولی متاسفانه آنها به بعد حیوانی انسان توجه می کنند و برای بعد انسانی انسان هیچ برنامه ای ندارند.

وی گفت: یکی از بحث هایی که در این سند وجوددارد، بحث حقوق شهروندی است که مبتنی بر همین فرهنگ غربی است که در حقوق یک فرزند حق دارند از پدر و مادر خود شکایت کند و دولت نیز باید آنها را دستگیر کند.

معاون تبلیغ حوزه اظهارکرد: کار این دنیا به جایی رسیده، امروزه مرکز مبارزه با تروریسم را در عربستان ایجا کرده اند؛ کشوری که روزانه  صدها کودک را در یمن و کشورهای دیگر می کشند و از سوی غربی ها  این  کشور به عنوان مرکز مبارزه با تروریسم انتخاب می شود.

استاد حوزه اظهارکرد: یکی از مسایلی که در این سند بیان شده، مساله رفع خشونت در کتب درسی و نظام آموزشی است که با کلیتی که روی کار بسته اند، دیگر چیزی به اسم بسیج در مدارس و دانشگاه ها نباید وجود داشته باشد؛ همچنین با مساله جنسیتی، اختلاط دختر و پسر را رسمی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی یادآورشد: از دیگر مسایل این سند مساله رفع تبعیض است، یکی عواقب آنها حضور فرق ضاله در نظام آموزشی است، در آینده اگر این مساله اجرا شود مسایلی چون همجنس گرایی و بهاییت و... در مدارس آزاد می شود؛ جالب اینکه این گروه کسانی که با همجنس گرایی مخالف هستند را عقب مانده می دانند، ولی خودشان به قوم لوط گرایش دارند.

وی گفت: یکی از مسایل مهم این سند، رفع تبعیض جنسیتی است که این مساله موارد بسیاری را شامل می شود؛ غربی ها، زنان رابه کارهای سخت می گمارند و از آنها در بسیاری از موارد به بیگاری می کشند؛ برخی از احترام های ظاهری آنها به زن در واقع بزرگترین ظلم به زنان است.

معاون تبلیغ حوزه بیان کرد: زمانی از حقوق شهروندی سخن گفته می شود، منظور آنها حقوق شهروندی غربی است، زیرا حقوق شهروندی بر منطق دین و قرآن با حقوق شهروندی غربی از زمین تا آسمان متفاوت است؛ زنان در کشورهای اسلامی نسبت به زنان غربی مثل ملکه ها، ارج گذاری می شوند زیرا زنان در غرب غیر از یک سری حقوق ظاهری به بیگاری کشیده می شوند و مجبورند، برای گذران زندگی مثل مردها کار کنند.

وی گفت: مسئولیت اجرای این برنامه از سوی دولت ها و طرح کلی از سوی یونسکو است؛ ولی سوال اینجا است که به چه دلیل باید به برنامه آموزشی تن دهیم، یونسکو برای ما تعیین کرده است؛ نکته دیگر این است، چرا ما باید از درون سیستم های آموزشی خود به یونسکو گزارش دهیم؛ این مساله یعنی یک جاسوسی مطلق در تمام سیستم های آموزشی؛ چرا باید به یونسکو اجازه دهیم به تمام مراحل آموزشی ما نظارت داشته باشند در حالی که در قرآن بیان شده است که کافران حق تسلط بر مومنین را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی اظهارکرد: یکی از مسایلی که برای ما بسیار مساله برانگیز است، تصویب محرمانه آن است؛ معاهده به این مهمی که می تواند یک موج عظیم در سیستم فرهنگ ما ایجاد کند، چرا باید مخفیانه امضا شود و پس از آنکه گمان بر باز شدن آن رفت آن را در کشور مطرح کردند؛ مراجع بسیاری در کشور هستند که باید در این خصوص نظارت می داشتند ولی آنها را در کناری نهادند.

وی گفت: زمانی که قرارداد هسته ای امضا شد، مقام معظم رهبری دستور یک شورای نظارت بر برجام را صادر کردند، ولی پیش از تشکیل این شورا سانتریفیوژها باز شد و بسیاری از آنها از رده کار خارج شد؛ اینکه برخی روزنامه ها و برخی بزرگان بیان کردند، چرا به این سرعت همه سانتریفیوژهارا معتل کردید و امروز از بدعهدی ها گلایه می کنید.

وی تصریح کرد: امروز در روزگاری به سرمی بریم که نیروهای حزب اللهی و طلاب باید به شدت مراقب باشند تا هیچگاه فریب چنین مسایلی را نخوریم؛ غربی ها با این گونه سندها به دنبال دین زدایی و فرهنگ زدایی و زبان زدایی هستند و می خواهند، تمام فرهنگ ها را در فرهنگ غربی هضم کنند.

معاون حوزه بیان کرد: خوشبختانه قشر حزب اللهی جامعه در انتخابات امسال به خوبی ظرفیت های خود را نشان داد و در این گونه مسایل نیز باید حساسیت خود را بیشتر کند و اگر حساس کرد، مساله ای به شکل سازمان یافته در حال رشد است، باید حساسیت های جامعه را بالاببرند.

وی گفت: یکی از خارهای چشم دشمنان، فعالیت سپاه در عرصه های فرهنگی و اقتصادی است؛ این در حالی است، سپاه در بخش اقتصادی به امر رهبری در هیچ قرارداد زیر 200 میلیاردتومانی شرکت نمی کند تا شرکت های داخلی بتوانند در این پروژه ها مشارکت کنند و رقیب نیروهای داخلی نباشند؛سپاه در جایی حضور می یابد که کشورهای غربی در مناقصه ها ورود می کنند تا اجازه ندهند دوباره بلای شرکت های خارجی در ماجرای تحریم ها بر کشور وارد شود.

وی با اشاره به خدمات عام المنفعه و اقتصادی سپاه برای محرومین جامعه بیان کرد: فشارها بر نیروهای دین مدار از داخل و خارج رو به افزایش است و نباید اجازه دهیم، این فشارها به حدی شود که فرهنگ کشور دچار لطمه شود؛ چرا با ما کاری کردند که امروزه فرهنگ جهاد و شهادت به یک ضد ارزش مبدل شده است؛ چرا کشوری که در گذشته از جنگ برای عزت و اسلام استقبال می کرد؛ امروزکه از جنگ دوری کرده، افتخار می کند و افرادی هستند که این جریان را تشدید می کنند؟

معاون تبلیغ حوزه بیان کرد: مدارس امین با هدف اجرای اصول آموزش دینی به همت حوزه شکل گرفت و هیچگاه به دنبال غیر انتفاعی شدن و شهریه گیری به مانند مدارس غیرانتفاعی نرفته است؛ اجازه هم نمی دهیم که چنین جریانی شکل بگیرد که بخواهند این مدارس را از مدار اصلی خود خارج کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha