پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ححت الاسلام طیب حسینی

حوزه/ مدیر بخش حوزوی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از حضور قریب به ۴۰ موسسه حوزوی در نمایشگاه و ارائه ۱۶۰ اثر جدید قرآنی توسط مراکز و موسسات قرآنی خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن طیب حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در نمایشگاه قرآن کریم اظهارداشت: بحمدالله امسال بخش حوزوی دوازدهمین حضور مستمر و پرافتخار خود را با حدود 40 موسسه و نهاد فاخر تجربه می کند.

رئیس شورای روابط عمومی مراکز حوزوی افزود: این بخش هر سال با برنامه های متنوعی در نمایشگاه حضور پیدا می کند به طوریکه هر یک از این غرفه های حاضر در بخش حوزوی آخرین دستاوردها و تلاش های یکساله خود را به نمایش خواهند گذاشت.

وی ادامه داد: در این دوره با 160 اثر جدید با محوریت قرآن، اخلاق، سبک زندگی در قالب نرم افزار، سایت، کتاب، مجلات و در موضوعاتی ازجمله ؛ خانواده ، کودک، نوجوان، تربیت، انتظار، مهدویت، زن از منظر قرآن، سبک زندگی اسلامی ایرانی، معارف قرآن آثار ارزشمندی را در معرض دید مخاطبان خود قرارداده ایم.

اجرای ۲۰ برنامه جنبی

حجت الاسلام و المسلمین طیب حسینی از اجرای 20 برنامه جنبی در طول ایام برگزاری نمایشگاه خبر داد و گفت: از جمله این برنامه ها برگزاری " نشست ها و میزگرد های تخصصی" در حوزه های مختلف علوم قرآنی، تربیتی، خانواده، رسانه، فرق و ادیان، پاسخ به شبهات می توان اشاره کرد.

مدیر بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افزود: "بخش مشاوره" برنامه پرمخاطب دیگر بخش حوزوی می باشد که در این دوره با حضور 20 کارشناس خبره و نام آشنای برادر و خواهر حوزوی پذیرایی بازدیدکنندگان هستیم.

مدیر روابط عمومی حوزه های علمیه کشور ادادمه داد: پاسخ گویی به شبهات و احکام شرعی، تربیت خانواده ، سبک زندگی اسلامی، عقاید، حدیث، دعا ازجمله موضوعاتی است که در این بخش ارائه می شود.

ارائه مشاوره به بیش از ۸ هزار نفر در سال گذشته

وی با بیان اینکه سال گذشته به طور میانگین بیش از 8هزار نفر را مشاوره داده ایم، تصریح کرد: استقبال بی نظیر و اعتماد مردم به روحانیت ریشه در تاریخ این مرز و بوم دارد بطوریکه امروز مردم از حوزه های علمیه مطالبه دارند و روحانیت معظم را امین خود می دانند، لذا همه سعی ما در این است که با بهترین وجه ممکن در خدمت آحاد جامعه باشیم.

مدیر بخش حوزوی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افزود: ارائه کلیه خدمات مشاوره در بخش حوزوی کاملا رایگان و بدون تعیین وقت قبلی ویژه بانوان و آقایان می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین طیب حسینی ادامه داد: برپایی مسابقات روزانه قرآنی، برگزاری شب شعر قرآنی با حضور شعرای جوان حوزوی (درصورت ایجاد تمهیدات لازم) از دیگر برنامه های جانبی بخش حوزوی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم می باشد.

برپایی سه نمایشگاه فیلم و عکس در بخش حوزوی

رئیس شورای روابط عمومی  مراکز حوزوی به بخش " معرفی علمای طراز اول و قرآن پژوه حوزه" اشاره کرد و گفت: در کنار همه فعالیت های پرمخاطب بخش حوزوی سه نمایشگاه تابلوعکس و فیلم با هدف معرفی علما و مفسرّان قرآن کریم از دیرباز تا کنون را خواهیم داشت که علاقه مندان می توانند با بازدید از این نمایشگاه که در بخش حوزوی برپا شده است با چهره های برجسته حوزوی و پژوهشگران قرآنی آشنا شوند.

وی به نمایشگاه "دستاوردهای انقلاب اسلامی " در طول قریب به چهار دهه اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه نیز با هدف ارائه بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی می پردازد که مخاطبان با حضور در این بخش می توانند با این دستاوردها آشنایی پیدا کنند.

معرفی سیر تطور و پیشرفت فقه شیعه

حجت الاسلام و المسلمین طیب حسینی به معرفی نمایشگاه سوم این بخش با عنوان " سیر تطور و پیشرفت فقه شیعه " پرداخت و گفت: در این بخش سعی کرده ایم بازدیدکنندگان را در طول تاریخ شیعه حرکت داده و با سیر توسعه، تحول و پیشرفت فقه شیعه آشنا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حضور برخی موسسات حوزوی حاضر در این بخش اشاره کرد و افزود: در این دوره موسسات و مراکز حوزوی بزرگی همچون دفتر تبلیغات با فعالیت های بسیار ارزشمند و نماد روشنفکری حوزه های علمیه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران  با آثار فاخر و کم نظیر در حوزه بانوان  و جامعه المصطفی العالمیه به عنوان مرکز بزرگ علمی آموزشی با بیش از 60 نمایندگی در جهان، توانسته در دههای اخیر تاثیر شگرفی در تربیت دانش آموختگان خود در کشورهای مختلف جهان داشته باشد در این بخش حضور دارند.

مدیر بخش حوزوی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بیان داشت: مجمع جهانی اهل بیت (ع) که  از بزرگترین مراکز حوزوی است، مرکز موضوع شناسی احکام، از پرافتخار ترین مراکز حوزوی هستند که توانسته اند آثار و برکات فوق العاده ای را خلق کنند.

مسئول روابط عمومی حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، مجمع عالی حکمت اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مرکز علوم وحیانی اسراء، مرکز تحقیقات رایانه ای اصفهان، مرکز کامپیوتری نور از جمله برخی از غرفه های بخش حوزوی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم می باشند.

حضور عتبه حسینی در نمایشگاه

حجت الاسلام و المسلمین طیب حسینی در پایان به ویژه برنامه بخش حوزوی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه همه ما جیره خوار سفره کرم اهل بیت(ع) هستیم بخش حوزوی همه ساله در نمایشگاه قرآن میزبان یکی از آستان های مقدس ائمه اطهار(ع) می باشد و امسال نیز در دهه دوم ماه مبارک رمضان میزبان عتبه حسینی خواهیم بود تا در این فضای قرآنی معطر به عطر حسینی شویم .

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha