پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قلم هوشمند قرآن

مدیر روابط عمومی مرکز طبع و نشر قرآن از عرضه قلم هوشمند قرآن ویژه این مرکز در نمایشگاه قرآن خبر داد.

میثم معافی، مدیر روابط عمومی مرکز طبع و نشر قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه» با اعلام اینکه مرکز طی امسال در دو بخش نهادهای غیردولتی و نشر مکتوب حضور داریم، عنوان کرد: در غرفه واقع در بخش نهادهای غیردولتی به معرفی کلی این مرکز پرداخته‌ایم و هر شب یک نفر از کاتبان مرکز،‌ یک مذهب‌کار و نماینده واحدهای تولیدی، تحقیق و پژوهش مرکز در این غرفه حضور دارند.
وی با بیان این مطلب افزود: امسال محصولات جدیدی را عرضه می‌کنیم که یکی مجموعه جیبی مفاتیح‌الجنان، قرآن، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه است. ترجمه قرآن توسط واحد تحقیق و پژوهش مرکز و با سرگروهی فقیهی و زیر نظر هیئت علمی مرکز که متشکل از اساتیدی چون شهیدی‌پور، سیف، عبایی، مستفید و ستوده‌نیاست انجام شده که این اساتید به صورت یک هفته در میان جلسات علمی برگزار می‌کنند.
معافی در ادامه سخنانش اظهار کرد: این مجموعه با قیمت مناسب عرضه می‌شود. از جمله ویژگی‌های این مجموعه می‌توان به این نکته اشاره کرد که جلد و عطف آنها یکی است و در یک بسته و با فونت نسخ عربی بر اساس خط عثمان طه ارائه شده است.
وی از ترجمه صحیفه سجادیه به کوشش استاد انصاریان یاد کرد و گفت: مفاتیح‌الجنان و نهج‌البلاغه نیز با ترجمه دشتی ارائه شده است. قرآن حکیم نیز در معرض نمایش گذاشته شده است. قرآن ویژه مرکز نیز امسال برای اولین بار ارائه شده است و در سالیان قبل با رنگ‌های مختلف چاپ می‌شد که با استقبال نیز روبرو بود. امسال این قرآن با قابلیت قلم نوری به همراه کد چاپ شده است.
معافی در توضیح بیشتر افزود: این قلم هوشمند قرآنی وقتی روی متن قرار می‌گیرد، آیات را می‌خواند. در این قلم‌ها از ترتیل هفت تا هشت استاد ایرانی و ترتیل عبدالباسط و منشاوی استفاده شده است. قلم قرآنی توسط مرکز طبع و نشر قرآن بومی‌سازی شد و تکنیک آن در اختیار مرکز قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha