شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله غیاث الدین طه محمدی

آیت الله طه محمدی گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرماید هیچ گوهری همانند گرسنگی نیست و امروزه در علم پزشکی به این نتیجه رسیده اند که درمان بسیاری از بیماری ها با امساک و دوری از پرخوری حاصل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امروز در درس اخلاق مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان با اشاره به اهمیت مسأله روزه داری، گفت: خداوند متعال برای سلامتی انسان ها ماه مبارک رمضان و روزه داری را قرار داد.

وی در ادامه با اشاره به ضرر های پرخوری، افزود: نفس، انسان را همیشه وادار به میل ها و شهوات دنیوی می کند و یکی از شهوات پر ضرر برای انسان ها مسأله پرخوری و بی توجهی به سلامتی است.

نماینده ولی فقیه در همدان ادامه داد: انسان ها خود سبب کوتاهی عمر می شوند و یکی از دلایل اصلی این مسأله استفاده از خوراکی های غیر مجاز همچون فست فود ها است و استعمال دخانیات نیز در این زمینه بی تاثیر نیست.

امام جمعه همدان با اشاره به برکت زندگی اهل بیت(ع) و علما ربانی، تصریح کرد: با توجه به زندگی اهل بیت عصمت و طهارت و علمای ربانی متوجه می شویم امساک و روزه داری و توجه به مسأله خوراک خوب خود مسبب اصلی بدنی سالم و عمر پر برکت است.

وی در ادامه با اشاره به ضررهای پرخوری، ابراز داشت: اولین کسی که ناهار را در اسلام جزء وعده های غذایی قرار داد، معاویه معلون بود، او هیچ وقت از خوردن سیر نمی شد و به شدت درگیر شهوت پرخوری بود.

آیت الله طه محمدی بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) می فرماید هیچ گوهری همانند گرسنگی نیست و امروزه در علم پزشکی به این نتیجه رسیده اند که درمان بسیاری از بیماری ها با امساک و دوری از پرخوری حاصل می شود.

وی در پایان گفت: مسأله پیری و مریضی یک امر غیر طبیعی است، زمانی که انسان به فرامین و توصیه های خداوند متعال عمل نکند و درگیر شهوات دنیوی همچون پرخوری شود، گرفتار مریضی و پیری زودرس خواهد شد.

انتهای پیام

   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha