پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدعلی سالاری

رئیس ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) خراسان شمالی از برگزاری ۲۰۰ عنوان ویژه‌برنامه سالروز ارتحال امام (ره) در ۱۰۰ نقطه محوری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) خراسان شمالی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مقرر است 200 برنامه به مناسبت ارتحال امام (ره) و قیام 15 خرداد در استان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه طی سال جاری سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) هم‌زمان شده است با ایام ماه مبارک رمضان، بنابراین اعزام زائر به مرقد مطهر امام بزرگوار انجام نمی‌شود، افزود: ویژه‌برنامه‌های سالروز ارتحال امام(ره) و قیام 15 خرداد در تمام نقاط شهری، روستایی و مراکز شهرستان‌های استان با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری در تشریح مهم‌ترین برنامه‌های بجنورد مرکز استان به برگزاری همایش «فرشته‌های آسمانی» به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: این برنامه روز شنبه سیزدهم خرداد ساعت 18 و با حضور همسران و مادران شهدا در سالن گلشن بجنورد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در همان روز ساعت 19 عصر محفل انس با قرآن کریم ویژه خانواده فرهنگیان و به همت اداره کل آموزش‌وپرورش در محل دارالقرآن عترت بجنورد برگزار می‌شود، اظهار داشت: برادران اهل سنت هم بعد از نماز مغرب و عشاء ویژه‌برنامه ارتحال امام (ره) را اجرایی می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه به برنامه‌های روز یکشنبه چهاردهم خرداد و سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت ساعت  18 مراسم دسته روی هیئات مذهبی از مسجد امام خمینی(ره) تا مسجد انقلاب بجنورد مرکز استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پس از استقرار هیئات مذهبی، ویژه‌برنامه ارتحال ساعت 18 و 30 دقیقه و با سخنرانی «حجت‌الاسلام شیرازی» استاد حوزه و دانشگاه در مسجد انقلاب بجنورد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری، برگزاری مراسم ختم قرآن و اطعام عزاداران و روزه‌داران در مسجد انقلاب را پایان‌بخش برنامه‌های روز چهاردهم خرداد اعلام کرد.

 وی با اشاره به اینکه مراسم محوری روز پانزدهم خرداد ساعت 18 و 30 دقیقه در مسجد امام خمینی (ره) بجنورد برگزار می‌شود، گفت: این مراسم با تلاوت قرآن کریم و سخنرانی «آیت‌الله حسینی خراسانی» نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری آغاز و با آیین افطاری خاتمه می‌یابد.

رئیس ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) خراسان شمالی، همچنین ارائه خدمات بهداشتی درمانی رایگان در ایام ارتحال، معرفی و عرضه آثار و تألیفات امام به دانشجویان، اعزام مبلغین به شهرها و روستاهای استان، برپایی نمایشگاه آثار حضرت امام خمینی (ره) در شهرهای استان، برگزاری مراسم عزاداری در امامزاده‌ها و اماکن متبرکه، اطعام عزاداران در مراسم ۱۵ خرداد و برگزاری مراسم ویژه خانواده شهدا و ایثارگران را ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این مناسبت برشمرد.

وی با گرامیداشت 14 و 15 خرداد این ایام را در تاریخ انقلاب اسلامی مهم دانست و گفت: ایام سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) در تاریخ پرماجرای انقلاب اسلامی روز غروب خورشیدی است که وجود نورانی و روح الهی‌اش در عصر جاهلیت دوم، منادی عزت بخش اسلام و مسلمانان شد.

حجت‌الاسلام سالاری تصریح کرد: بزرگداشت یاد و نام بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، پاسداشت اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل در افق یک حکومت دینی است که فرصت تقارن ایام 14 و 15 خرداد با ماه مبارک رمضان آن را به مراسم ویژه‌ای مبدل کرده که باید شناخت ماهیت فکری، راه و آرمان امام مهم‌ترین هدف باشد.

وی با بیان اینکه تداوم انقلاب به معنی زنده نگه‌داشتن آرمان‌های امام راحل است، خاطرنشان کرد: برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین 14 خرداد و سالگرد ارتحال امام (ره) بیعتی دوباره با رهبر معظم انقلاب و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha