جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه رضاخان توسط غربی ها روی کار آمد و مجری سیاست های آنها در ایران بود، گفتند: اگر امام راحل قیام نکرده بود، سیاست گام به گام حذف اسلام همچنان ادامه پیدا می کرد تا اینکه ما را به کلی از اسلام دور و وابسته به خود کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی شامگاه جمعه در هفتمین برنامه «چشمه معرفت» که از شبکه سوم سیما پخش شد، با اشاره به فرازی از بخش بیستم دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه، اظهار داشتند: امام سجاد به خداوند عرضه می دارد «پیش از آنکه مبتلا به بلایی شوم عافیت نصیبم کن و پیش از آنکه گمراه شوم، من را هدایت کن».

ایشان با بیان اینکه در منطق و فرهنگ اسلام پیشگیری تقدم بر درمان دارد، تصریح کردند: قرآن مجید تعبیرات پرمعنایی در رابطه با موضوع نفوذ شیطان مطرح کرده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معظم له با اشاره به اینکه قرآن مجید در پنج آیه بر لزوم عدم پیروی از گام های شیطان تاکید کرده است، افزودند: این آیات نشان دهنده این است که شیطان به طور تدریجی و گام به گام در انسان ها نفوذ می کند.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه 208 سوره بقره «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ كَافَّةً وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ»، اظهار داشتند: در این آیه خطاب به همه مومنان تاکید شده در صلح و صفا زندگی کنید، جنگ برخلاف طبیعت بشر است و از گام های شیطان پیروی نکنید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به بیان مثالی در رابطه با نفوذ تدریجی و گام به گام شیطان پرداختند و گفتند: شیطان، یک مرتبه جوانی که به مسجد می رود و نماز اول وقت می خواند را به ترک نماز وسوسه نمی کند، بلکه ابتدا تلاش می کند او مسجد نرود، سپس نمازش را به تاخیر و آخر وقت بیاندازد و در نهایت ترک نماز کند.

*رژِیم پهلوی مجری سیاست گام به گام اسلام زدایی از ایران بود

ایشان با بیان اینکه نفود گام به گام سیاست شیاطین انس و جن است، اظهار داشتند: رضاخان توسط غربی ها روی کار آمد و بنا شد سیاست غربی ها را اجرایی کند؛ آنها اسلام و به خصوص اسلام تشیع را مزاحم و مخالف خود می دانستند؛ یکی از کارهایی که به رضاخان دستور دادند کشف حجاب بود؛ رضاخان در مسجد گوهرشاد و جوار حضرت رضا(ع) حمام خون به راه انداخت و چقدر به زنان مملکت ما ظلم کرد تا دستور غربی ها را برای دور شدن مسلمانان از اسلام اجرایی کند.

معظم له با اشاره به اینکه "تغییر لباس" گام دیگر نفوذ غربی ها در زمان رضاخان بود، ابراز داشتند: امروز عرب ها، پاکستانی ها و هندی ها لباس ملی دارند، ما هم لباس ملی داشتیم اما رضاخان تحمیل کرد باید لباس ها و کلاه ها تغییر کند.

*با تغییر الفبا به دنبال قطع ارتباط جامعه ایران با فرهنگ اسلامی بودند

این مرجع تقلید با بیان اینکه تلاش برای از بین بردن زبان فارسی و جایگزینی حروف لاتین یکی دیگر از نفوذ گام به گام غربی ها در ایران توسط رضاخان بود، اظهار داشتند: آنها می گفتند اگر حروف الفبای شما لاتین شود، با تمام کتاب های دنیا آشنا می شوید و این گونه وسوسه می کردند اما کشور و ملت ما مقاومت کردند و حاضر نشدند الفبا را تغییر دهند.

حضرت آیت الله مکارم افزودند: در ترکیه الفبا را به لاتین تغییر دادند و از این طریق، رابطه آنها با تمام فرهنگ اسلامی و کتب عربی و فارسی قطع شد، در ایران هم به دنبال تحقق همین هدف بودند ولی مردم مقاومت کردند.

ایشان با بیان اینکه "تغییر تاریخ" یکی دیگر از نفوذهای گام به گام غربی ها بود که توسط پسر رضاخان انجام شد، اظهار داشتند: آنها آمدند برحسب ظاهر، تاریخ اسلامی ما را به تاریخ شاهنشاهی تغییر دادند و گفتند شما دارای فرهنگ 2500 ساله هستید و دلیل ندارد دنبال تاریخ اسلام 1300 ساله باشید.

این مرجع تقلید با اشاره به شکل گیری نهضت اسلامی از سوی امام خمینی(ره) و ملت ایران، گفتند: اگر امام راحل قیام نکرده بود، این سیاست گام به گام همچنان ادامه پیدا می کرد تا اینکه ما را به کلی از اسلام دور و وابسته به خود کنند.   

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha