شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی تاکید کردند: امام خمینی در سرتاسر دنیا تأثیر بسزای داشت و از مسئله فلسطین حمایت کرد و از آغاز آن را بسیار مهم دانست و پرچمدار وحدت اسلامی و نزدیکی ادیان بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی تاکید کردند: امام خمینی در سرتاسر دنیا تأثیر بسزای داشت و از مسئله فلسطین حمایت کرد و از آغاز آن را بسیار مهم دانست و پرچمدار وحدت اسلامی و نزدیکی ادیان بود.

آیت الله نابلسی:رسیدن به قانون نسبی، راهکار حل مشکلات است

آیت الله نابلسی در خطبه های نماز جمعه گفت:هرگونه دستاورد ملی با تفاهم و مشارکت موجب رضایت ملت لبنان می شود؛ چرا که این مسئله آن ها را از تنگناها و مشکلات خارج می کند و درهای آینده و پیشرفت را باز می کند.

وی افزود: اگر قانون انتخاباتی که جناح های سیاسی توانستند آن را به تصویب برسانند، بر اساس اصول ملی،احترام به همدیگر، برابری و مشارکت مردم در سرنوشت خود باشد، موجب تشکیل یک موقعیت جدید و بوجود آمدن یک نظام اجتماعی می شود که کرامت انسانی مردم را در پی دارد.

سید فضل الله: امام خمینی حامی مسئله فلسطین و پرچمدار وحدت اسلامی است

سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه در مسجد امامین حسنین (ع) گفت: شما را توصیه می کنم به آنچه امیر المؤمنین به فرزند بزرگوارشان امام حسن (علیهما السلام) توصیه کردند و فرمودند: بدان ای فرزندم که تو برای آخرت آفریده شدی نه برای این دنیا و برای نابودی نه برای ماندن و برای مرگ نه برای زندگی. تو در خانه ای هستی که نمی دانی چه وقت آن را ترک خواهی کرد و در خانه ای هستی که باید به اندازه کافی برای آخرت توشه برداری و راهی است به سوی آخرت. بدان که تو شکار مرگ هستی که فرار کننده از دست آن نجات نیابد و آن که مرگ در پی او باشد، از دید او پنهان نمی شود و در هر صورت آن را به چنگ می آورد. پس هشیار باش تا زمانی بر تو دست نیابد که در حال انجام گناه باشی. ای فرزندم، بسیار مرگ و آنچه در ارتباط با مرگ است را یاد کن، تا زمانی که به سوی تو آید، آماده باشی، نه این که به طور ناگهانی به سراغت بیاید و تو حیران بمانی.

امام علی (ع) در این وصیت می خواهد حقیقتی که بسیاری از آن غافل هستند یا خود را به غفلت زدند و آن اینکه دنیا جای ماندن نیست و جایگاه ابدی آخرت است که خداوند متعال در قرآن اشاره فرمودند: (وإن الدار الآخرة لهي الحيوان لو كانوا يعلمون)

ما در ماهی هستیم که خداوند آن را فرصتی برای رهایی از آتش قرار داد و اینکه بهشتمان را در این ماه با استفاده از وقت، با نماز، دعا، صدقه، دیدار نزدیکان و قرائت قرآن بسازیم.

سید فضل الله در بخشی از خطبه ها به انفجار های خونین، عراق، کابل و مصر اشاره کرد و گفت: این حوادث تروریستی حاکی از ذات جنایتکارانه این گروه ها دارد که نه حرمت خون بی گناهان را می دانند و نه حرمت ماه خدا را حفظ می کنند. باید از تمام ابزار و وسایل برای اینگونه پدیده ها مبارزه کرد و مهم ترین راه برای مقابله، مبارزه با پایگاه فکری است که از آن نشئت می گیرد.

وی در خصوص اوضاع یمن گفت: اوضاع انسانی یمن، نتیجه جنگی است که طی دو سال بر این کشور خیمه زده است، به گونه ای که گزارش ها از جان باختن صد ها تن و در خطر بودن جان صد ها میلیون شهروند به خاطر ابتلا به کولیرا است. متأسفانه این حوادث، احساسات انسانی اسلامی را به لرزه در نمی آورد تا بحران این کشور را به سرعت حل کنند.

سید فضل الله اشاره کرد: در روز های آینده شاهد دو مناسبت خواهیم بود که اولین آن سالگرد شکست اعراب در مقابل رژیم صهیونیستی در 5 ژوئن 1967 برابر با 15 خرداد 1346 است که منجر به اشغال بخش گسترده ای از اراضی کشور های عربی شد. یکی از مسئولیت های ما این است که شکست هایمان را متذکر شویم همانطور که پیروزی هایمان را یاد آوری می کنیم تا با نقاط ضعفمان که منجر به شکست ما شد آشنا شویم و آن ها را برطرف کرده و به نقاط قوت تبدیل کنیم.

مناسبت دوم رحلت حضرت امام خمینی (ره) به ملکوت اعلی است. این مناسبت یاد آور شخصیتی برجسته، با صفا و صاحب فکر پاک است که تأثیر بزرگی داشت و تأثیر آن محدود به خود ایران نشد بلکه به خارج از مرز ها رفت. امام خمینی از مسئله فلسطین حمایت کرد و از آغاز آن را بسیار مهم دانست و پرچمدار وحدت اسلامی و نزدیکی ادیان بود.

امام خمینی به اسلامی که همگام با عصر حاضر و زندگی روزمره باشد و به یاری مستضعفین در جهان فراخواند و بر ضرورت وحدت مسلمین تاکید کرد و در تمامی این میدان ها حضور پر شوری داشت.

ما در این مناسبت دوباره تاکید می کنیم که وفاداری به امام خمینی، در واقع وفاداری به تمام مسائلی است که امام به خاطر آن زندگی کرد.

شیخ دعموش: قردادهای تسلیحاتی آمریکا و عربستان، واقعیت میدانی را تغییر نمی دهد

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: قرارداد های تسلیحاتی آمریکا و عربستان و تمام کینه توزی های نشست ریاض واقعیت میدانی و موضع های ثابت محور مقاومت را تغییر نخواهد داد و اینکه مشارکت آمریکا، عربستان و اسرائیل در موضع ها و اهداف برای تهدید منطقه، تسلیم ملت ها و غارت ثروت هاست و هدف حقیقی و مهم تر، از میان برداشتن مسئله فلسطین است؛ به همین خاطر در موضع ها، قراداد ها و اعلامیه های عربستان هیچ نامی از مسئله فلسطین یا قدس و مسجد الاقصی یا تروریسم، تجاوز و اشغالگری اسرائیل برده نشده است.

شیخ دعموش افزود: برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی، مسئولین رژیم از قرار داد های تسلیحاتی آمریکا و عربستان ابراز نگرانی نمی کنند. و تمامی سیاستمداران، مسئولین امنیتی و رسانه ها اجماع کردند که این قرار داد هیچ خطری برای اسرائیل ندارد؛ چرا که این سلاح ها علیه اسرائیل به کار گرفته نمی شود بلکه علیه یمن، ایران و هم پیمانان آن استفاده می شود.

شیخ حبلی: آیا کسی هست که از آل سعود و آل خلیفه بخواهد دست از جنایت بردارد؟

شیخ صهیب حبلی در خطبه های نماز جمعه در شهر صیدا، فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که این ماه پر برکت، رحمت، بخشش و پیروزی اسلام را را در پی داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که صلح و آرامش جهان اسلام و عربی را فراگیرد؛ چرا که اوضاع در نهایت خطرناکی است و این به خاطر سرکوب ها، کشتار ها و اقدامات تروریستی است که مقامات آل سعود و آل خلیفه در عربستان و بحرین مرتکب می شوند. متأسفانه با آغاز ماه مبارک رمضان، موج خشنوت علیه ملت بحرین، العوامیه و قطیف عربستان شدت گرفته است، آیا کسی هست که از آل سعود و آل خلیفه بخواهد که دست از جنایت علیه ملت هایش بردارد؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha