جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نوری

حوزه/ امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: قناعت و ساده زیستی امام خمینی (ره) برای مردم جامعه الگوسازی شود.

حجت‌الاسلام رضا نوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، اظهار داشت: باید برای جامعه امروز قناعت و ساده زیستی امام خمینی (ره) تبیین و ترویج شود.

وی افزود: باید در جامعه امروز که برخی از خانواده‌ها در امور روزمره خود به تجملات و اسراف می‌پردازند، ساده زیستی و قناعت امام (ره) به‌عنوان رهبر یک انقلاب برای مردم جامعه به‌ویژه نسل جوان تبیین گردد.

استاد حوزه و دانشگاه خراسان شمالی گفت: امام راحل (ره) از اسراف در هر موردی حتی ریختن نصف یک لیوان آب و یا روشن گذاشتن یک چراغ سخت ناراحت می‌شدند و همواره بر ساده زیستی و پرهیز از اسراف و قناعت در خوردن و آشامیدن تأکید فراوانی داشتند.

وی اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) در عرصه‌های مختلف دارای نبوغ بودند؛ به‌طوری‌که در شجاعـت، مدیریت، درایت و نگاه ویژه به مردم الگوست.

امام‌جمعه موقت بجنورد همچنین با بیان اینکه باید از محبت و احترام امام راحل (ره) به اعضای خانواده خود نیز الگو گرفته شود، افزود: با وجود اینکه امام خمینی(ره) گرفتاری‌های سیاسی فراوانی داشتند؛ اما همواره برای اعضای خانواده خود وقت مناسبی را به‌منظور بودن در کنار آنان قرار داشتن، در نظر می‌گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه سیره عملی حضرت امام (ره) در زمینه رعایت حقوق زن و فرزند و قداست خانواده ستودنی و الگویی پایدار است، گفت: اقتدار، قاطعیت و مقام والای امام راحل سبب نشد تا رابطه صمیمی و محبت‌آمیز را با اعضای خانواده خویش فراموش کند و رفتار ایشان در خانواده همواره صمیمی و بر اساس احترام بود.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اهمیت پرداختن به ابعاد مختلف شخصیت و اندیشه‌های رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امام خمینی و نهضت موفق ایشان جزو مواردی است که همواره در تاریخ جاودانه می‌ماند چرا که راه و مسیر طی شده به‌وسیله رهبر کبیر انقلاب ، اسوه و الگویی برای همگان است  

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha