شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت اسلام سید حبیب الله موسوی

حوزه/ برای تبین روحیه جهادی و پوشیدن جامه عمل به شعار سال رهبر معظم انقلاب، می طلبد که از امام، خلوص امام، نیت امام، اهداف امام و یاران مخلص لبیک گوی به امام زیاد یاد کرده و در محافل و منبرها به این مسائل پرداخته شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحبیب الله موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، به آیه ۹۵ سوره نساء اشاره و اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «لا يَسْتَوِي الْقاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَ الْمُجاهِدُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدينَ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ عَلَي الْقاعِدينَ دَرَجَةً وَ کُلاًّ وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْني‏ وَ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدينَ عَلَي الْقاعِدينَ أَجْراً عَظيماً/ بازنشستگان مؤمنان از جهاد (مستحبّ یا واجب کفایی) که ضرر جسمی و عذر دیگری ندارند هرگز با جهادگران در راه خدا به مال ها و جان هایشان یکسان نیستند خداوند جهادکنندگان به مال ها و جان هایشان را بر بازنشستگان به رتبه ای (بلند) برتری بخشیده ، و خداوند هر یک را وعده پاداش نیک (بر ایمان و عملش) داده ، و جهادگران را بر بازنشستگان به پاداشی بزرگ مزیّت عطا کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه، گفت: سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی را به مقام معظم ر هبری، طلاب و روحانیون و خدمتگزاران صدیق نظام تسلیت عرض می نماییم.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: امام راحل مصداق بارز مجاهد فی سبیل الله بوده که خالصانه و مخلصانه با نفس، جان، امول، آبرو و نفوذ کلامش علم مجاهدت را برداشت و برای نجات اسلام و مسلمین در طبق اخلاص گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: امام راحل به خاطر همت و ایمان راسخی که داشت، سبب شد که خدا این توفیق را به ایشان داده که سنت حسنه ای را احیا کند که آن سنت بزرگترین باقیات و صالحات مورد اهتمام انبیا و اولیاء بود.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه خاطرنشان ساخت: قطعا تمام برکاتی که جمهوری اسلامی داشت و تحولات اقتصادی و سیاسی و روشنگری های اجتماعی که در ایران اسلامی انجام گرفت، مرهون حکومت اسلامی امام (ره) است و روح امام (ره) از ثواب تمامی کارهای خیر بهره مند است.

وی تاکید کرد: جهان مانند انقلاب را به چشم خود ندیده و حال که امام این میراث گرانبها را برای ما به ارث گذاشته اند و خوشبختانه امروز پرچم هدایت این کشتی نجات در دست خلف صالحش مقام رهبری است، ما باید همانند گذشته پیر و پشتیبان ولایت باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: یاران امام با روحیه ای جهادی بدون هیچ چشم داشتی به دنیای فانی، مخلصانه به امام اقتدا کردند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه است اظهار داشت: این یاران کَأَنَّهُم بُنیَانٌ مَّرْصُوصٌ به پای امام و شهدا و آرمان های امام ماندند؛ لذا با اقل امکانات، بهره برداری زیاد و عزتمندی داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: براندازی دیکتاتوری ۲۵۰۰ ساله و مجاهدت خالصانه در هشت سال دفاع مقدس و خدمات سازندگی برای ایران اسلامی از سوی امام و یاران و شاگردان ایشان رقم خورده است؛ امروز نمونه بارز یاران امام، مقام معظم رهبری است که با لبیک  به فرمان امام راحل، جانش را در طبقی از اخلاص گذاشته و فدای انقلاب می کند.

این استاد حوزه در پاسخ به این سوال که وظیفه نسل جدید چیست؟، بیان داشت: بنده معتقدم همان طوری که نهضت ما اسلامی است و با تکریم مناسبت ها و تعظیم شاخه هایی همانند محرمها توانستیم اسلام را نسل به نسل های بعدی منتقل نماییم، باید این رویه را به پیش گرفته و رو به جلو حرکت نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی ابراز داشت: گرچه حکومت های متعددی همانند سلجوقیان، تیموریان، خوارزمشاییان و قاجاریه... آمدند و رفتند؛ اما شاخصه اصلی در حفظ اسلام در میان مردم، اهل بیت پیامبر و از جمله آن، نهضت عاشورا بود.

وی یادآور شد: برای تبین روحیه جهادی و پوشیدن جامه عمل به شعار سال رهبر معظم انقلاب، می طلبد که از امام، خلوص امام، نیت امام، اهداف امام و یاران مخلص لبیک گوی به امام زیاد یاد کرده و در محافل و منبرها به این مسائل پرداخته شود.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه اظهار داشت: بیاییم میراث دار خوبی برای برای آرمان ها و اهداف امام باشیم که خدایی ناکرده که اگر سستی یا اهمالی در کار رخ دهد خسر الدنیا و آخرت می شویم.

وی تاکید کرد: دشمنان قسم خورده ای داریم که اگر خدایی ناکرده در حفظ نظام اسلامی سستی شود، انقلاب و اسلام سیلی سنگینی خواهد خورد و تا سالهای سال نمی گذارند نامی از دین و حکومت دینی مطرح شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha