جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی میناپور-مدیر حوزه علمیه لرستان

مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی در ترکیه و در دوران تبعید با وجود تعقیب دولت این کشور در انجام فعالیت های انقلابی با درایت و دوراندیشی کتاب ارزشمند تحریر الوسیله را به رشته تحریر درآورد که امروز این اثر، چراغ راه و منبع درس خارج از فقه مراجع و بزرگان است .

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با تسلیت سالگرد رحلت جانسوز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با بیان اینکه ابعاد متعالی، معنوی و عرفانی امام خمینی (ره) دایره ای وسیع و گسترده دارد، بیان داشت:وقتی به ابعاد شخصیتی امام امت نگاه می کنیم، ایشان را شخصیتی وارسته و مجاهد می بینیم که تمام ویژگی های اخلاقی و رفتاری ایشان برای همگان درس و الگوست .

وی با اشاره به اینکه حیات و شخصیت امام راحل تجسم اسلام ناب محمدی (ص) بودند افزود:آن عالم فرزانه و دلسوز تبلور انقلاب اسلامی بودند که هدفشان احقاق حق و عدالت و دفاع از مظلومان بوده است .

مدیر حوزه علمیه لرستان اخلاص در کارها را راز ماندگاری حضرت امام خمینی (ره) دانست و خاطر نشان کرد:امام در انجام کارها و اهداف خود تنها با خدا معامله می کرد و فقط برای رضای خدا قدم برمی داشت .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با بیان اینکه امام در حوزه های دین، اخلاق، تعهد و تلاش برای کسب رضایت پروردگار سرآمد بودند، اظهار داشت:شجاعت، مجاهدت، صبر و درایت امام خمینی (ره) نیز ایشان را به شخصیتی کم نظیر در جهان معرفی نمود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) هرگز در انجام رسالت و مسیر خود لحظه ای شک و تردید به دل راه ندادند، گفت:انگیزه الهی و ایمان به راه قیام در برابر ظلم و ستم از ثمرات و برکات ابعاد وجودی شخصیت ایشان بود .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) به پیروزی مردم در انقلاب اسلامی ایمان داشت افزود:باور عمیق به اراده خداوند و نقش مردم از جمله ویژگی های رسالت حضرت امام در وقوع انقلاب اسلامی بود .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور آینده نگری، تیزبینی و دوراندیشی را از دیگر شاخصه های اخلاقی و شخصیتی حضرت امام (ره) برشمرد و افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی منبعی معتبر و منشوری همیشگی برای ادامه راه انقلاب برای امت است.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) در جنبه های علمی، فلسفی و عرفانی نیز سرآمد بودند بیان داشت:بنیانگذار انقلاب اسلامی در ترکیه و در دوران تبعید با وجود تعقیب دولت این کشور در انجام فعالیت های انقلابی با درایت و دوراندیشی کتاب ارزشمند تحریر الوسیله را به رشته تحریر درآورد که امروز این اثر، چراغ راه و منبع درس خارج از فقه مراجع و بزرگان است .

مدیر حوزه علمیه لرستان در پایان با تاکید بر اینکه زنده نگه داشتن یاد و راه امام (ره) در جامعه ضرورتی انکار ناپذیر برای دوام اسلام و انقلاب است گفت:ابعاد شخصیت وجودی و تاریخی امام خمینی (ره) باید برای نسل جوان بازگو و تبیین شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha