پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام خمینی(ره)

رئیس ستاد بزرگداشت ارتحال امام (ره) در خراسان شمالی از برگزاری ۸۰۰ برنامه به مناسبت ارتحال امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد در این استان و دسته روی هیئات مذهبی در بجنورد خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: 800 برنامه به مناسبت ارتحال امام (ره) و قیام 15 خرداد در شهرستان‌های این استان با حضور عموم مردم و مسئولان طی سه روز برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم محوری گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) در بجنورد، مرکز خراسان شمالی در محل مسجد امام خمینی (ره) این شهر با سخنرانی آیت‌الله حسینی خراسانی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: هیئت‌های مذهبی در بجنورد فردا 14 خرداد از محل مسجد امام خمینی(ره) تا مسجد انقلاب دسته روی کرده و در سوگ از دست دادن بنیان‌گذار انقلاب اسلامی عزاداری می‌کنند.
وی افزود: این برنامه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرازی، استاد حوزه و دانشگاه در مسجد انقلاب بجنورد پایان‌یافته و بعد از اقامه نماز مغرب و عشا به‌صرف افطاری ختم می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت ارتحال امام (ره) در خراسان شمالی همچنین به برگزاری همایش «فرشته‌های آسمانی» به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: این برنامه امروز شنبه سیزدهم خرداد ساعت 18 و با حضور همسران و مادران شهدا در سالن گلشن بجنورد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در این ایام، گفت: به همین منظور برنامه‌های متعددی در ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ه) در شهرستان‌های مختلف استان تدارک دیده‌شده که برگزاری مسابقات فرهنگی، محفل انس با قرآن، سخنرانی و برپایی نمایشگاه ازجمله این برنامه‌ها است

حجت‌الاسلام سالاری افزود: مسابقه فرهنگی از وصیت‌نامه امام(ره) و بیانات رهبر معظم انقلاب با رویکرد مشارکت کارکنان دستگاه‌های اجرایی و درون دستگاهی برگزار می‌شود
وی اظهار داشت: مراسم ویژه بزرگداشت سالروز ارتحال امام(ره) و قیام 15 خرداد از جمعه گذشته با برگزاری دعای کمیل و ندبه آغاز شده و این برنامه‌ها امروز عصر با برگزاری محفل انس با قرآن و همایش «فرشته‌های آسمانی» تجلیل از بانوان و مادران ایثارگر، با حضور دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور پیگیری می‌شود

وی با بیان اینکه در همان روز ساعت 19 عصر محفل انس با قرآن کریم ویژه خانواده فرهنگیان و به همت اداره کل آموزش‌وپرورش در محل دارالقرآن عترت بجنورد برگزار می‌شود، گفت: برادران اهل سنت هم بعد از نماز مغرب و عشاء ویژه‌برنامه ارتحال امام (ره) را اجرایی می‌کنند.

رئیس ستاد بزرگداشت ارتحال امام (ره) در خراسان شمالی همچنین ارائه خدمات بهداشتی درمانی رایگان در ایام ارتحال، معرفی و عرضه آثار و تألیفات امام به دانشجویان، اعزام مبلغین به شهرها و روستاهای استان، برپایی نمایشگاه آثار حضرت امام خمینی (ره) در شهرهای استان، برگزاری مراسم عزاداری در امامزاده‌ها و اماکن متبرکه، اطعام عزاداران در مراسم ۱۵ خرداد و برگزاری مراسم ویژه خانواده شهدا و ایثارگران را ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این مناسبت عنوان کرد.

انتهای پیام/


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha