جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها گفت: اقامه نماز نباید سیاسی شود، هر چند گرایش‌های سیاسی محترم است؛ اما نباید در این حوزه دخیل شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با محمد خامه‌یار رئیس ستاد اقامه نماز استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) انجام شد، با بیان اینکه 14و ۱۵ خرداد یادآور زحمات و دلاوری‌های امام راحل است، اظهار کرد: ایشان از برکت امتی که نسبت به امت‌های دیگر تاریخ بی‌نظیر بودند توانستند مقابل ظالمان و ستم‌گران ایستادگی کنند و به پیروزی برسند در حالی که آفریدن همانند این انقلاب بزرگ در عصر هیچ یک از امامان رخ نداده، چرا که امت‌ها در تبعیت از امام خود همت لازم را نداشته و اهداف مورد نظر ائمه اطهار(ع) برای جامعه محقق نشده است.
وی اضافه کرد: ائمه اطهار(ع) بر جوامع مختلف امامت داشتند و امامان انس و جان بودند نه فقط امام انسان‌ها، به همین علت نباید تصور شود که حرکت ائمه اطهار(ع) به علت در اختیار نداشتن حکومت و همراهی نکردن مردم تعطیل بوده است.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تاکید بر اینکه در تطبیق برخی از روایات می‌توانیم به جایگاه و صفات امام خمینی(ره) اشاره کنیم، تصریح کرد: مردم از ایشان پشتیبانی کردند تا توانستند به پیروزی برسند، اما مردم در دوران حضرت علی‌ علیه‌السلام قیام نکردند و با سکوت خود فاجعه بزرگی را رقم زدند، اکنون این فاجعه دامن همه را گرفته است.
وی از مردم ورامین به عنوان پیشگامان حرکت 15 خرداد یاد کرد و گفت:‌ اقامه نماز و دین مبین اسلام به برکت خون‌های مردم احیا شد و اکنون همه سر سفره این برکات هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه تاریخ انقلاب نباید تحریف شود، مطرح کرد: باید از همه افرادی که در عرصه پیروزی انقلاب حرکت کردند تقدیر کنیم اما تاریخ نباید تحریف شود گفته می‌شود زمان دستگیری امام خمینی(ره) قیام در شهری دیگری آغاز شد در حالی که در ابتدای آن روز مردم قم در خیابان‌ها قیام کرده و برخی نیز به شهادت رسیدند.
امام جمعه قم با بیان اینکه نماز اذکار و افعالی است که عرصه‌های مختلف زندگی انسان را مورد تاثیر قرار می‌دهد، اضافه کرد: ستاد اقامه نماز همانند مجموعه‌هایی است که راهپیمایی‌ها و مناسبت‌های ملی را در سطح کشور دنبال می‌کنند به همین علت اقامه نماز نباید سیاسی شود، هر چند گرایش‌های سیاسی محترم است اما نباید در این حوزه دخیل شود.
وی با اشاره به اینکه شخصیت‌های بسیاری با سلایق مختلف در آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها حضور دارند، تصریح کرد: افرادی که در ستاد اقامه نماز نیز حضور دارند باید از همه سلایق باشند، اما رسالت خود را نیز به شیوه مطلوبی انجام دهند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه اعضای ستاد اقامه نماز استان قم در ستاد عمود و خیمه دین مبین اسلام فعالیت دارند، گفت: امیدواریم این مجموعه با استفاده از ظرفیت‌های استان بتواند به اهداف مورد نظر برسد.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha