پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حبیب باقری

حوزه/ اثبات اسلام ناب محمدی، نفی اسلام آمریکایی، اتکال به کمک الهی، اعتماد به صدق وعده های الهی، بی اعتمادی به قدرت های مستکبر و زورگوی جهانی و اعتقاد به اراده مردم از جمله اصول ثابت خمینی کبیر بوده است.

حجت الاسلام حبیب باقری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه اظهار داشت: در سالروز رحلت امام خمینی (ره) و نیز قیام خونین 15 خرداد می توانیم یک بازخوانی از سخنان خلف صالح ایشان در سالهای قبل داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که حقیقتا شناسنامه انقلاب اسلامی ایران حضرت امام می باشند، ابراز داشت: این ابرمرد تاریخ، فقیه نستوه، عارف بالله با احیاء حکومت ولایی و حقیقی که در روح قرآن و سنت پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) بود، بار دیگر بعد از هزاران سال بارقه امیدی در دل آزادی خواهان جهان به وجود آورد که امروز ما شاهدیم عده ای در داخل به علت خبائث باطنی که دارند به دنبال نابودی این تفکر و ایده هستند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمانشاه گفت: حضرت آقا در فرمایشات شان با عنوان "تحریف امام (ره)" فرمودند که تحریف شخصیت ها به این است که ارکان اصلی شخصیت آن انسان بزرگ یا مجهول بماند یا غلط معنا شود یا به صورت انحرافی و سطحی معنا شود.

حجت الاسلام باقری خاطرنشان ساخت: درباره شخصیت اصلی امام راحل می توان گفت که تحقق مضمون آیه « وَ جاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ هُوَ اجْتَباکُمْ وَ ما جَعَلَ عَلَيْکُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ مِلَّةَ أَبيکُمْ إِبْراهيمَ هُوَ سَمَّاکُمُ الْمُسْلِمينَ مِنْ قَبْلُ وَ في‏ هذا لِيَکُونَ الرَّسُولُ شَهيداً عَلَيْکُمْ وَ تَکُونُوا شُهَداءَ عَلَي النَّاسِ فَأَقيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ وَ اعْتَصِمُوا بِاللَّهِ هُوَ مَوْلاکُمْ فَنِعْمَ الْمَوْلي‏ وَ نِعْمَ النَّصيرُ» است؛ اگر راه امام خمینی (ره) را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدایی نکرده عمدا به کنار بگذاریم ملت ایران سیلی خواهد خود.

حجت الاسلام باقری ادامه داد: همه باید بدانند هاضمه سیری ناپذیر استکبار جهانی چشم از کشورشان برنداشته است. در داخل بعضی ندانسته و بعضی هم دانسته تحریف می کنند. حتی در زمان خود امام به عنوان یک هشدار باید در گوش مسئولان کشور، صاحب نظران فکری انقلاب و شاگردان قدیمی امام، کسانی که علاقه به این راه دارند و عموم جوانان، فرزانگان دانشگاهیان و حوزویان، این خطر باید به چشم همه اینها به عنوان یک هشدار تلقی شود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمانشاه افزود:  اصول ثابت امام از قیام 15 خرداد تا رحلت ایشان در چند بخش قابل تفسیر و تامل می باشد.

وی به این اصول ثابت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: اثبات اسلام ناب محمدی، نفی اسلام آمریکایی، اتکال به کمک الهی، اعتماد به صدق وعده های الهی، بی اعتمادی به قدرت های مستکبر و زورگوی جهانی و اعتقاد به اراده مردم از جمله اصول ثابت خمینی کبیر بوده است.

حجت الاسلام باقری به اصل ثابت دیگر در قیام 15 خرداد مردم ایران اسلامی اشاره داشت و گفت: در بعد مسایل داخلی کشور، امام طرفدار جدی حمایت از محرومان و مستضعان بود؛ نابرابری اقتصادی را امام با شدت و حدت رد می کرد. اشرافی گری را با تلخی رد می کرد. به معنای واقعی کلمه امام طرفدار عدالت اجتماعی بود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: یکی دیگر از اصول قیام 15 خرداد در بعد خارجی آن بود که امام صریحا در جبهه مخالف قلدران بین المللی و مستکیران قرار داشت و هیچ ملاحظه ای نمی کرد.

وی بیان داشت: واژه شیطان بزرگ برای آمریکا یکی ابداعات  عجیب از سوی امام بود؛ یک خط اصلی دیگر، مسئله استقلال و نفی سلطه پذیری است.

حجت الاسلام باقری به آخرین اصل از قبام پانزدهم خرداد اشاره کرد و گفت: نگاه امام بزرگوار ما این بود در داخل کشور، در دنیای اسلام، نگاه جمهوری اسلامی نگاه امت ساز است. امت اسلامی مورد نظر است، امروز عده ای از مسئولان کشور در قوای مختلف به طبل جمهوری می زنند هستند که امت حزب الله باید بیداری خود را حفظ کند و دچار خطای استراتژیک در مسایل مهم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha