جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی 

حوزه/ از دیگر عوامل گشایش روزی، امانت داری است؛ پیامبر اکرم(ص) می فرماید: امانت داری سبب بی نیازی و خیانت سبب فقر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد محمدی قائینی، در سلسله نشست های سبک زندگی ایرانی اسلامی بیان داشت: یکی از عوامل تولید در جامعه اسلامی، رونق اقتصادی و استفاده افراد توانمند از منابع و نیروی کار داخلی است و ایجاد شغل در جامعه دارای ثواب فراوانی است.

وی تصریح کرد: در کنار عوامل مادی، عوامل معنوی نیز در تولید و اشتغال نقش بسزایی دارد؛ صدقه یکی از عواملی است که به کار و روزی انسان برکت می بخشد، پیامبر اکرم(ص) می فرماید صدقه بدهید؛ چراکه مالتان را زیاد می کند.

این استاد حوزه با اشاره به اهمیت مساله امانت داری ابراز داشت: از دیگر عوامل گشایش روزی، امانت داری است؛ پیامبر اکرم(ص) می فرماید: امانت داری سبب بی نیازی و خیانت سبب فقر می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال به همه انسان ها به طور مساوی نعمت نمی دهد، تاکید کرد: ما نباید فکر کنیم که فرد بی نیاز، مال خود را از راه غیرشرعی به دست آورده است؛ چراکه خداوند متعال نعمت خود را به طور مساوی میان مردم تقسیم نمی کند.

حجت الاسلام محمدی قائینی گفت: از دیگر عوامل گشایش رزق و روزی در زندگی انسان ها مساله ازدواج است که پیامبر اکرم(ص) می فرماید: ازدواج و همسرگزینی سبب افزایش روزی می شود.

وی در ادامه به جوانان توصیه کرد: جوانان نباید فکر کنند که ازدواج موجب فقر و تنگدستی آنها می شود؛ آنان باید با توکل به خدا این سنت الهی را عملی کنند و اگر کسی بگوید من فقیرم و توانایی ندارم، خدای ناکرده از کرم و بخشش خداوند متعال ناامید شده است.

وی ادامه داد: زوج های جوان نیز فکر نکنند که اگز بچه دار شوند زندگی و امرار معاش آنها سخت خواهد شد؛ چراکه خداوند متعال روزی رسان است و آنچه که مهم است توکل به درگاه باری تعالی است.

این استاد حوزه با اشاره به آیه 32 سوره نور "وَ أَنكِحُواْ الْأَيَامَى‏ مِنكمُ‏ْ وَ الصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكمُ‏ْ وَ إِمَائكُمْ إِن يَكُونُواْ فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَ اللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ"گفت: عقل انسان توانایی فهم همه مسایل را ندارد و خداوند متعال خود وعده روزی را برای مزد و جان داده است.

حجت الاسلام محمدی قائینی در پایان گفت: عده ای فکر نکنند که نعمت الهی را خود بدست آورده اند؛ اگر اراده خداوند متعال نبود هیچ کس نمی توانست شغلی پیدا کند و از آن طریق کسب روزی نماید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha