پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام حشمتی

حوزه/ رئیس نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: اگر بخش حوزوی برنامه هایی داشته باشد که بخواهد حوزه فعالیت خود را توسعه دهد، ما هیچ مشکلی در توسعه فضای بخش حوزوی نداریم؛ حتی اگر بخش اعظمی از نمایشگاه متعلق به این بخش شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشتمی پس از بازدید از بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: اگر بخواهیم راجع به قرآن، تبلیغ، ترویج، معارف اهل بیت(ع)، تربیت دینی، سبک زندگی اسلامی و ... سخن بگوییم؛ باید بدانید که خاستگاه همه این موارد حوزه های علمیه هستند و حوزه ها از صدر اسلام تاکنون پرچمدار هدایت گری جامعه اسلامی بوده اند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نمی توانیم جایی که سخن از فهم درک قرآن است را جدای از حوزه های علمیه بدانیم؛ چراکه جایگاه اصلی آموزش و انتقال مفاهیم قرآن کریم حوزه های علمیه هستند.

وی به استقبال بی نظیر مردمی از بخش حوزوی به ویژه ابتکار راه اندازی میزهای مشاوره با حضور اساتید خواهر و برادر اشاره و بیان داشت: اگر بخش حوزوی برنامه هایی داشته باشد که بخواهد حوزه فعالیت خود را توسعه دهد، ما هیچ مشکلی در توسعه فضای بخش حوزوی نداریم؛ حتی اگر بخش اعظمی از نمایشگاه متعلق به این بخش شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حشمتی در بخش دیگری از گفت وگوی خود با بیان اینکه جامعه سخت نیازمند فهم قرآن است، تصریح کرد: امروز روش های انتقال مفاهیم قرآن کریم به نسل جدید بسیار متفاوت و متغیر شده است و حوزه های علمیه متولی اصلی ورود به این عرصه هستند که ظرفیت ها را شناساسی و متناسب با نیازهای جامعه رسالت خود را عملیاتی کنند.

رئیس نمایشگاه قرآن کریم ادامه داد: حوزه علمیه باید در خصوص انتقال فهم قرآن چاره اندیشی کند؛ چراکه خلأ بزرگ امروز جامعه ما نبود روشی مناسب برای انتقال مفاهیم قرآن کریم است؛ باید بدانیم که مردم صبر نمی کنند که آیا روشی برای آنان تدارک دیده می شود یا نه؟ مردم دوست دارند قرآن های زیادی چاپ شود؛ زیبا طراحی شوند ولی نسبت به مفاهیم آن شناخت چندانی ندارند.

وی افزود: من به عنوان معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و رئیس نمایشگاه قرآن انتظار دارم که حوزه های علمیه با تمام توان و ظرفیت خود وارد این عرصه شوند و نسبت به شیوه ها و متد انتقال مفاهیم چاره اندیشی کنند؛ یکی از این بستر ها، فضای مجازی است؛ فضایی که به گفته کارشناسان 50 درصد نوع انتخاب و مسیر انتخابات اخیر را به خود اختصاص داد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در پایان تصریح کرد: طلاب می بایست علی رغم بهره مندی از همه ظرفیت ها به زبان هنر آشنا باشند؛ چراکه کاری که هنر می کند بدون تردید منبرهای ما نمی کند؛ لذا اگر حوزه ورود پیدا نکند دیگران ورود پیدا می کنند؛ اگر موضع گیری نکند، دیگران موضع گیری می کنند و اگر طرح و الگو ندهد، دیگران طرح و الگوی می دهند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha