پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حبیب الله شعبانی

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی، گفت: این حرف گزافی نیست اگر بگوییم که زحمات ۱۴۰۰ علمای اسلام را یک طرف ترازو و عمل انقلابی امام راحل را طرف دیگر ترازو قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد جامع شهر همدان بیان داشت: خداوند متعال به بندگان صالح الهی همچون لقمان به واسطه اطاعت، معرفت و تفقه در دین، مقام حکمت را عطا کرد.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به مقام حکمت و معرفت تصریح کرد: اگر کسی به فهم صحیح از دین الهی و نعمت های خداوند برسد، خداوند متعال به او مقام حکمت را می دهد.

وی ادامه داد: انسان حکیم کسی است که حقایق هستی را درست درک می کند و می داند که در چه مسیر و هدفی قرار دارد؛ پیامبر اکرم(ص) در این باره می فرماید خدایا اشیا را آن چنان که هست به من نشان بده.

حجت الاسلام شعبانی در ادامه با اشاره به صفات مومنان گفت: در قلب مومن هم ترس و هم امید به طور مساوی قرار گرفته است، مومنان الهی همیشه از خداوند متعال ترس داشته و هم امید به رحمت الهی دارند و زمانی که فقیهی از دنیا برود محبوب ترین امر برای ابلیس لعین صورت گرفته است.

این استاد حوزه با اشاره به جانشینان واقعی انبیا گفت: کسانی که دین خداوند متعال را زنده نگه می دارند جانشینان واقعی رسول خدا(ص) و اهل بیت عصت و طهارت هستند.

وی با بیان اینکه علما برای دین زحمات فراوانی کشیده اند، افزود: علمای ربانی برای دین الهی زحمات فراوانی کشیده اند همانند شیخ صدوق، شهید اول و شهید ثانی، آری اگر زحمات علما نبود الان در لبنان اثری از شیعیان و حزب الله نبود.

این استاد حوزه در پایان گفت: این حرف گزافی نیست اگر بگوییم که زحمات 1400 علمای اسلام را یک طرف ترازو و عمل انقلابی امام راحل را طرف دیگر ترازو قرار دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha