جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ آیت الله مقتدایی گفت: بهترین گزینه برای انتخاب رهبری در تمامی زمان ها آیت الله العظمی خامنه ای بوده و است و خداوند متعال در انتخاب ایشان، خبرگان آن زمان را کمک کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله مرتضی مقتدایی، عصر روز گذشته در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان ضمن تقدیر و تشکر از مردم مومن، بسیجی، شهید پرور و عالم پرور شهر همدان گفت: دهم رمضان مصادف با وفات اول بانوی مکرم اسلام ام المومنین حضرت خدیجه(س) است. اول بانویی که وجود مکرم پیامبر اسلام(ص) را شناخت.

وی ادامه داد: به مجرد بازگشت پیامبر اکرم(ص) از غار حرا و اعلام نبوت، حضرت خدیجه(س) به پیامبر اکرم(ص) ایمان آورد و همواره در عمر با برکتشان پشتیبان و حامی حضرت محمد(ص) بود.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به حمایت های حضرت خدیجه(س) از نبی مکرم اسلام(ص) گفت: زمانی که پیامبر اکرم(ص) در میان قریش به تبلیغ "قولوا لا اله الله تفلحوا" می پرداخت و مورد تمسخر و حتی جراحت قرار می گرفت، حضرت خدیجه(س) تسلی خاطر پیامبر(ص) بودند و وضعیت را طوری فراهم می کرد که پیامبر اکرم(ص) آماده تبلیغ دین مبین اسلام شوند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه ثروت و حمایت های حضرت خدیجه(س) سبب تقویت اسلام شد، افزود: حضرت خدیجه(س) در صدر اسلام با در اختیار قرار دادن ثروت خود برای اسلام سبب تقویت پایه های اسلام شد.

آیت الله مقتدایی در ادامه با اشاره به اتفاقات خرداد ماه سال 1342، گفت: شروع قیام 15 خرداد از حمله وحشیانه ماموران رژیم ملعون پهلوی به مدرسه فیضیه کلید خورد

وی ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب در سیزدهم خرداد ماه و بعد از ظهر عاشورا  ساعت چهار بعد از ظهر در مدرسه فیضیه جنایات شاه را متذکر شده و از او انتقاد شدیدی کردند که منجر به دستگیری امام خمینی(ره) در سحرگاه 15 خرداد شد.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: زمانی که مردم متوجه دستگیری امام(ره) شدند، در کوچه های قم و حرم مطهر حضرت معصومه(س) و همچنین اکثر شهر های کشور به تظاهرات پرداختند و شاه ملعون دستور آتش را به نیروهای امنیتی داد و سبب ریخته شدن خون های پاک مردم ایران اسلامی شد.

وی با بیان اینکه شروع انقلاب اسلامی از 15 خرداد ۴۲ رقم خورد بیان داشت: خون پاک شهیدان مظلوم واقعه 15 خرداد و جنایات رژیم وقت سبب اصلی انقلاب اسلامی و بیداری عمومی مردم شد و انقلاب اسلامی ثمره خون پاک شهیدان به خصوص شهیدان 15 خرداد است.

آیت الله مقتدایی با اشاره به زمان ارتحال امام خمینی(ره)، افزود:  استکبار جهانی و صهیونیسم و ایادی آنها فکر می کردند که بعد از ارتحال امام خمینی(ره)، در ایران جنگ قدرت پیش می آید و چشم امیدشان را به روز رحلت رهبرکبیر انقلاب بسته بودند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد:  چیزی که سبب نا امیدی مستکبران و دشمنان اسلام شد، انتخاب سریع رهبر معظم انقلاب بعد از رحلت امام حمینی(ره) و حضور پرشور مردم در مراسم وفات رهبر کبیر انقلاب بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه در پایان با اشاره به جایگاه رهبر معظم انقلاب گفت: بهترین گزینه برای انتخاب رهبری در تمامی زمان ها آیت الله العظمی خامنه ای بوده و است و خداوند متعال در انتخاب ایشان خبرگان آن زمان را کمک کرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha