جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رحیمیان

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران در گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت: طبق آیه قرآن نزدیکترین افراد به امام زمان(عج) کسانی هستند که از ایشان تبعیت می‌کنند و این یک قانون کلی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مراسم گرامیداشت بیست‌و‌هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، شامگاه یک شنبه در حرم مطهر امام رضا(ع) با حضور آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی  و جمع کثیری از زائران و مجاوران و مسئولان برگزار شد.

در این ویژه برنامه پس از قرائت قرآن کریم و مدیحه‌سرایی، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران به ایراد سخنرانی پرداخت.

 وی با اشاره به آیه قرآن کریم که می‌فرماید: «نزدیک‌ترین افراد به حضرت ابراهیم(ص) کسانی هستند که از ایشان تبعیت می‌کنند»، ‌اظهار کرد: طبق این آیه به این مفهوم می‌توان دست یافت که نزدیکترین افراد به امام زمان(عج) کسانی هستند که از ایشان تبعیت می‌کنند و این یک قانون کلی در قرآن به شمار می‌رود.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه نسبت سببی، شاخصه نزدیک بودن با امام نمی‌شود،‌ ادامه داد:‌ تبعیت از امام آن قدر مهم است که اگر کسی از آن مخالفت کند، حتی اگر از اقوام امام هم باشد، به او نزدیک نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان افزود: بسیاری از افراد در ابتدای انقلاب، همراه و یاور امام راحل بودند،‌ اما در طول زمان رنگ باخته و از همراهی انقلاب اسلامی ایران دست برداشته و به خاطر تکبر و غرور، در مسیر مخالف خط امام خمینی(ره) گام نهادند.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: در مسیر انقلاب اسلامی،‌ باید امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را شاخصه رفتار خود قرار دهیم، زیرا امام(ره) در تمام مسیر زندگانی خویش، اهل عبودیت و ولایتمداری بودند و پیوسته در برابر ظلم و استکبار می‌ایستادند.

وی، برائت از کفار و مستکبران را ویژگی مهم امام خمینی(ره) معرفی و ابراز کرد:‌ امام راحل در سخنان خود به صورت مستقیم از برخی جریان‌ها سیاسی اعلام بیزاری کرد و آن‌ها را ظالم و منافق برشمرد، حال کسانی که اکنون از آن‌ها حمایت می‌کنند،‌ یقینا از مسیر امام راحل خارج شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان افزود: امام خمینی(ره) به دنبال کشورگشایی نبود، بلکه برای اسلام و بیداری اسلام در جهان انقلاب کرد، ایشان خطاب به همه مسئولان فرمودند «من بار دیگر از مسئولان بالای نظام جمهوری اسلامی می‏خواهم که از هیچ ‏کس و از هیچ ‏چیز جز خدای بزرگ نترسند و کمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد علیه فساد و فحشای سرمایه‏‌داری غرب و پوچی و تجاوز کمونیست برندارند که ما هنوز در قدم‌های اول مبارزۀ جهانی خود علیه غرب و شرقیم. »  

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد:‌ امام در ادامه به مسئولان و همه ملت ایران عنوان کردند که «من باز می‌گویم همۀ مسئولان نظام و مردم ایران باید بدانند که غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامی‏تان ـ به خیال خام خودشان ـ بیرون نبرند، آرام نخواهند نشست. نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور، همیشه با بصیرت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید، لحظه‏ای آرامتان نمی‏ گذارند.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha