جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمدرضا خوشخو-معاون بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با تکفیری ها

حوزه/ حجت الاسلام خوشخو با تاکید بر ضرورت تبعیت محض از ولایت فقیه، آن را ضامن حفظ انقلاب خواند و تصریح کرد: استمرار خط امام خمینی(ره) در پیروی از ولی فقیه زمان امام خامنه ای است.

حجت الاسلام محمدرضا خوشخو در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تسلیت رحلت امام راحل(ره) و همچنین گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد سال 42، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که قیام 15 خرداد، برگرفته از مکتب عاشورا بود و در حقیقت عمق دشمنی عوامل استکبار با مردم مسلمان ایران را به نمایش گذاشت.

وی با بیان این که مردم مسلمان ایران هرگز یاد و خاطره قیام15 خرداد را فراموش نخواهند کرد، افزود:  15 خرداد در انقلاب اسلامی صفحه جدیدی باز کرد و روشنگری هایی که امام راحل (ره) درباره خیانت هایی که شاه در حق  مردم و مملکت می کرد، سبب شد تا هرچند حادثه تلخی همچون 15 خرداد رقم بخورد، اما مردم  برای ادامه راه مصمم تر شده و تا پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی   مایوس نشودند.

حجت الاسلام خوشخو با اشاره به 14 خرداد سالروز رحلت  جانگداز بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، عنوان کرد: سالگرد ارتحال امام راحل، فرصتی برای ترویج افکار امام خمینی (ره) و احیاء انقلاب اسلامی است.  امام راحل(ه) را همه مسلمانان عالم به عنوان یک شخصیت ممتاز می شناسند.

معاون ارتباطات و بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با خطر جریان های افراطی و تکفیری در خصوص ابعاد شخصیتی امام راحل(ره)، گفت: ایشان شخصیتی زاهد، عارف، سیاستمدار، نترس، شجاع و دنیاگریز بود و به معنای  واقعی اسلام را احیا کرد و  با دست های  خالی، مردم ایران را  از ذلت به اوج عزت رساند. لذا تبیین اهداف امام راحل(ره) از مهمترین راه های پررنگ شدن یاد و خاطره این بزرگمرد تاریخ است.

وی با اشاره به این نکته که ایمان، اخلاص و معنویت امام راحل(ره) سبب نفوذ ایشان در دلهای مردم شده بود، یادآور شد: ارتحال امام خمینی(ره)، ضربه بزرگی برای نظام بود؛ اما به لطف پروردگار متعال، انتخاب هوشمندانه مقام معظم رهبری برای هدایت نظام  اسلامی سبب شد تا کشتی انقلاب در دریای پرتلاطم دسیسه های دشمنان بی هدایت گر نماند.

حجت الاسلام خوشخو از کتاب "صحیفه نور" به عنوان یکی از یادگاری های ارزشمند امام راحل(ره) یاد کرد و افزود: همگان به ویژه نسل جوان، باید آثار امام راحل را مطالعه نمایند.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) خراسان جنوبی اضافه کرد: اگر چه وصیت نامه سیاسی الهی امام (ه)؛ جزو دروس دانشگاهی تدریس می شود، ولی این کافی نیست و باید سایر کتاب های ارزشمند ایشان نیز در مدارس و دانشگاه ها تدریس شود.

حجت الاسلام خوشخو درپایان با تاکید بر ضرورت تبعیت محض از ولایت فقیه، آن را ضامن حفظ انقلاب خواند و  اظهار داشت: استمرار خط امام خمینی(ره) در پیروی از ولی فقیه زمان امام خامنه ای است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha