جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش بزرگداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد در قم

حوزه/ همایش بزرگداشت شهدای قیام ۱۴ خرداد سال ۴۲ با عنوان حماسه حسینی، قیام خمینی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در این همایش که عصر دوشنبه در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، برخی از علما و شخصیت های حوزوی همچون آیات مقتدایی و نیز حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی، نوه امام راحل و برخی از مقامات استانی و هیئات مذهبی قم حضور داشتند.

در این مراسم علاوه بر مداحی اهل بیت(ع)، برنامه پخش کلیپ و گروه تواشیح و همخوانی اجرا شد و در ادامه آیت الله استادی ، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت قیام خونین 15 خرداد اظهار داشت: به تعبیر امام راحل ، بزرگداشت 15 خرداد ، بزرگداشت و تکریم ارزش های انسانی و الهی در طول تاریخ و در امتداد حماسه بزرگ عاشورای حسینی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام خمینی(ره) همواره بر این مساله تاکید داشت که از یادآوری و بزرگداشت 15 خرداد نباید غفلت کرد چرا که این قیام متاثر از حماسه حسینی بوده و شهدای مظلوم این قیام نقش بسیار موثری در پیروزی و موفقیت نهضت اسلامی ملت ایران داشتند.

وی بیان داشت: ما باید راه و مرام امام راحل و اهداف قیام 15 خرداد را بشناسیم و بدانیم که امروز تکلیف و وظیفه ما در برابر این انقلاب و نهضت چیست تا به درستی بتوانیم از میراث امام و شهیدان دفاع و حراست کنیم.

در ادامه این مراسم، زهرا اقلیمی ، فرزند شهید اقلیمی از شهدای 15 خرداد شهر مقدس قم، طی سخنانی بر لزوم حرکت در مسیر آرمان ها و ارزش های امام و شهدا تاکید کرد و گفت: بنده فرزند شهید 15 خرداد و خواهر شهید دفاع مقدس هستم، اما افتخار این است که خاک پای ولایت هستم و آماده ام جانم را در راه دفاع از رهبرم بدهم.

گفتنی است: در خاتمه این مراسم از ۶ تن از خانواده های شهدای ۱۵ خردادماه سال ۴۲ در قم تجلیل به عمل آمد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha