پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام شمس/ مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شمس گفت: نخستین و ارزشمندترین دستاورد مهم قیام ۱۵خرداد این بود که مردم نشان دادند هدف از انقلاب ، اسلام ناب محمدی است ، اسلام لیبرال یا اسلام متحجر در تفکر ملت ایرانی پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، مدیر حوزه علمیه یزد، صبح امروز در جمع کارکنان و معاونین این مرکز، قیام 15 خرداد سال 1342 را شناسنامه و عقبه انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این حادثه نتیجه بصیرت امام (ره) و یارانش بوده و دستاوردهای آن خط سیر انقلاب را تشکیل داد.

 وی با اشاره به اینکه نخستین و ارزشمندترین دستاورد مهم قیام 15خرداد این بود که مردم نشان دادند هدف از انقلاب ، اسلام ناب محمدی است ، عنوان کرد: اسلام لیبرال یا اسلام متحجر در تفکر ملت ایرانی پذیرفتنی نیست.

مدیر حوزه علمیه یزد با بیان این که امام خمینی (ره) همواره بر تضاد اسلام آمریکایی با اسلام ناب محمدی (ص) و ضرورت آشنایی نسل جوان با این دو مقوله مجزا تاکید می کردند، افزود: امروز نیز یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری تفکر مخرب و منحرفی مانند شیعه انگلیسی است که دستاویز دشمنان اسلام شده و موضعی خلاف اسلام ناب محمدی دارد و نه تنها مایه گمراهی مسلمانان به ویژه شیعیان می شود، بلکه باعث شعله ور شدن آتش اختلاف و تفرقه بین مسلمین جهان و بهانه ای برای کشتار بیشتر مسلمانان بی گناه در سراسر جهان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس به دیگر دستاوردهای این قیام عظیم اشاره و خاطر نشان کرد: اتحاد و انسجام بین اقشار مختلف مردم و روشن شدن ماهیت واقعی حکومت پهلوی برای داخل و خارج از کشور، تثبیت مرجعیت و رهبری حضرت امام (ره)، آزادی دین و مذهب از سیطره روحانیون درباری شاه و پاشیده شدن بذر انقلاب در کشور از دیگر دستاوردهای 15 خرداد بود.

مدیر حوزه علمیه یزد با تأکید بر اینکه باید ١٥ خرداد را زنده نگه‌داریم، به‌ضرورت مطالعه تاریخ تأکید کرد و گفت: تاریخ معلمی است که درس‌های گذشته را به نسل‌های آینده می‌آموزد و چراغی است که فردا راه آینده انسان‌ها را مشخص می‌کند پس نسبت به معرفی این روز و شناخت تفکرات امام خمینی(ره)به نسل امروز بایستی توجه ویژه داشت.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) شخصیت کم نظیری بود، افزود: ایشان از ابتدای قیام در برابر ظلم و فساد رژیم پهلوی بر اصول اسلامی پافشاری می کردند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با اتّکاء به قدرت معنوی و با شعار نه شرق و نه غرب، هدف و راه خود را که همانا تشکیل حکومتی اسلامی و الهی و حمایت از انسان های مظلوم و مستضعف جهان بود آشکار ساخت.

مدیر حوزه علمیه یزد در ادامه خاطر نشان کرد: شمّ سیاسی امام(ره) به اندازه ای قوی و بی نقص بود که می توانست آینده بعضی حوادث تاریخی مانند فروپاشی شوروی و نابودی مارکسیسم را پیش بینی کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس در پایان به یکی از مهمترین وظایف روحانیت در خصوص تبیین شخصیت امام خمینی(ره)برای نسل امروز ، گفت: تبیین اندیشه های امام راحل و بررسی شخصیت اجتماعی ، فردی و سیاسی امام ، نسل جوان را آگاه تر و دشمنان را در دستیابی به اهدافشان نا امید تر می سازد از این رو می توان مهمترین نقش را برای روحانیت دانست زیرا مورد اعتماد مردم و جوانان هستند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha