شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سفره افطاری

حوزه/مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: سفره‌های افطار با عنوان سفره‌های کریمانه در مساجد بجنورد گسترده شده که همه‌روزه میزبان روزه‌داران در ماه مبارک رمضان است.

هاشم شیرازیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: به مناسبت ماه مبارک رمضان هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در بیشتر مساجد بجنورد برای روزه‌داران سفره افطار بر پا می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از سنت‌های خوب که باید در جامعه رسم شود، سنت افطاری ساده در مساجد است، افزود: سفره‌های افطاری در ماه مبارک رمضان با عنوان سفره‌های کریمانه از آغاز ماه مبارک تا پایان ماه مبارک به همت اعضای کانون‌های مساجد بجنورد، میزبان روزه‌داران است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: سفره‌های افطاری در ماه مبارک رمضان در بسیاری از مساجد بجنورد توسط خیرین و هیئت امنای مساجد و فعالان کانون‌های فرهنگی گسترده می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه سفره‌های کریمانه در 11  مسجد بجنورد برگزار می‌شود، گفت: مساجد امام رضا (ع)، امام خمینی (ره)، آل شیخ، صاحب‌الزمان(عج)، پنج‌تن آل عبا، صاحب‌الزمان (عج) خیابان حر،  چهارده معصوم، حضرت رسول (ص)، امام حسن عسکری (ع) و قدس و انقلاب در زمره مساجدی هستند که  در آن‌ها سفره‌های  کریمانه در راستای ترویج  فرهنگ افطاری‌های ساده برپا می‌شود.

شیرازیان تصریح کرد: این برنامه با هدف ترویج هرچه بیشتر فرهنگ اقامه نماز اول وقت و سادگی زندگی اسلامی  و نیز تشویق روزه‌داران نوجوان به اهتمام بیشتر و جدی‌تر در فراگیری  فرایض دینی تدارک دیده شده است.

وی افزود: اجرای طرح تلاوت نور با قرائت یک صفحه از آیات متبرک قرآن کریم به همراه  قرائت ترجمه و بیان تفسیر آیات، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و نیز برگزاری مسابقات فرهنگی در کنار صرف افطاری گنجانده شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: موضوع افطاری دادن به روزه‌داران و تقدیر از این بندگان صالح و پاک از سنت‌های سابقه‌دار اسلامی است که در تمامی اعصار و قرون مورد اهتمام مسلمانان بوده و نه‌تنها در اعصار پیامبر و امام(ع) رایج بوده، بلکه در عصرهای دیگر نیز همچنان به قوت خود باقی بوده و هست.

وی خاطرنشان کرد: در اهمیت افطاری دادن در روایتی از حضرت محمد (ص) آمده است: اگر کسی به روزه‌داری افطار دهد ثواب عمل روزه و هر عمل نیکی که در آن روز توسط روزه‌دار انجام‌شده را بدون آنکه از اجر روزه‌دار چیزی کم شود، برای خود کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha