جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی

حوزه/ امام جمعه جدید شهرستان مهریز گفت: راه و کلام مقام معظم رهبری همان راه و کلام امام خمینی (ره) است و مانند ایشان از تدبر، درایت و شجاعت برخوردارند و در این ۲۸ سال نیز همگان شاهد این موضوع هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی، امام جمعه جدید شهرستان مهریز، صبح امروز در مسجد ولیعصر (عج) این شهرستان در حضور جمع کثیری از مردم و مسئولین شهرستان با اشاره به شخصیت والای حضرت خدیجه (س) ، گفت: ایشان از نظر عقل و مدیریت کامل‌ترین انسان زمان خود بود.

وی  با بیان این مطلب که برخی می‌گویند علاقه حضرت خدیجه (س) به پیامبر اکرم (ص) علاقه‌ای شخصی بوده است، یادآور شد: در روایت داریم که پیامبر (ص) فرمود که از میان مردان خیلی‌ها به کمالات دست یافتند، اما از میان زنان، خدیجه، فاطمه، مریم و آسیه چنین بودند.

وی با اشاره به اینکه کمال حضرت خدیجه (س) از بسیاری از انبیاء بالاتر بوده است، گفت: اگر به مسأله کمال انسانی در شخص بزرگواری همچون حضرت خدیجه (س) توجه بیشتری کنیم، در می‌یابیم که رابطه حضرت خدیجه (س) با پیامبر اکرم (ص) صرفاً یک رابطه عاطفی نبوده، بلکه این رابطه بر پایه ایمان بوده است.

امام جمعه جدید شهرستان مهریز در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره امام جمعه فقید این شهرستان، شیخ علی برهان خاطرنشان کرد: شیخ علی برهان یکی از شخصیت های انقلابی و شیفته امام خمینی (ره) بود که سال های متمادی، در کسوت روحانیت و در جایگاه امامت جمعه از آرمان های بلند امام راحل و مواضع امام در قبال جامعه اسلامی ایران و روابط خارجی آن و استکبارستیزی رهبر کبیر انقلاب اسلامی دفاع و پاسداری کرد.

حجت الاسلام محی الدینی با اشاره به قیام 15 خرداد 42 زندگی امام خمینی(ره) را پاک و شفاف عنوان کرد و افزود: هیچ کس نمی‌تواند در حقیقت آنچه که از زندگی ایشان در ذهن مردم و در تاریخ مانده است خدشه ای وارد کند.

وی با اشاره به انتخاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای پس از رحلت امام خمینی (ره) به عنوان رهبر جامعه اسلامی ایران توسط مجلس خبرگان رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره با امام خمینی (ره) هم نشین و همراه بودند و با اندیشه های روشن امام آشنایی عمیقی داشتند و راه و کلام مقام معظم رهبری همانا راه و کلام امام خمینی (ره) است و مانند ایشان از تدبر و تیزبینی برخوردارند و پیرو خط امام هستند و در این مدت 28 سال نیز همگان شاهد این موضوع هستند.

امام جمعه مهریز با انتقاد از مواضع بعضی مسئولین در مورد سایه جنگ، عنوان کرد: حضور و مشارکت مردم همیشه در صحنه ایران  و دلاوری ها و از جان گذشتگی های رزمندگان و مدافعان حرم باعث برداشته شدن سایه جنگ و عقب نشینی دشمن شده است.

حجت الاسلام محی الدینی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره)بر تقویت بنیه دفاعی کشور تاکید داشتند، گفت: امام پذیرش قطعنامه 598  را نوشیدن جام زهر نامید و همواره برای آینده انقلاب و مردم نگران بودند و می فرمودند هوشیار و مراقب باشید، قبول قطعنامه از طرف جمهوری اسلامی ایران به معنای حل مسئلۀ جنگ نیست.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha