چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
کد خبر: 417504
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
شیخ الازهر

حوزه/ شیخ الازهر گفت: در دین اسلام کشتن مسلمانان به خاطر ارتکاب گناهان کبیره و مخالفت با اعتقادات ما جایز نیست، بلکه اسلام فقط کسانی را می کشد که علیه اسلام و مسلمانان شمشیر بکشند و اعلام جنگ کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، احمد الطیب شیخ الازهر گفت: کار الازهر نشر علوم اسلامی و فهم دین است نه تکفیر دیگران.

وی افزود: ما نمی توانیم برخی انتظارات مردم را برآورده سازیم، چون برخی از این انتظارات بر خلاف اعتقادات و خط مشی الازهر است و مثلا برخی از ما انتظار دارند داعش را تکفیر کنیم، اما این اشتباه است و به نظر الازهر، تکفیر ضوابطی دارد و اظهار نظر در این رابطه بسیار خطرناک است و از سویی ما بر این باوریم که تکفیر در اختیار افراد نیست بلکه در اختیار قاضی یا حاکم است و من نیز حق تکفیر کسی را ندارم.

احمد الطیب گفت: گروه های تروریستی که به نام دین، مردم را می کشند و قتل عام می کنند گروه هایی شورشی و خوارج و مفسد فی الارض و مصداق این آیه هستند که می فرماید: آنها باید کشته و به دار آویخته و دست و پای آنها از جهت مخالف بریده شود و مجازات آنها در آخرت نیز توسط قرآن کریم مشخص شده و فرموده است: کسی که مؤمنی را عمدا بکشد در جهنم جاودان خواهد بود و خدا بر او خشم می گیرد و عذاب دردناکی برای او فراهم ساخته است.

وی افزود: در دین اسلام کشتن مسلمانان به خاطر ارتکاب گناهان کبیره و مخالفت با اعتقادات ما جایز نیست، بلکه اسلام فقط کسانی را می کشد که علیه اسلام و مسلمانان شمشیر بکشند و اعلام جنگ کنند اما خوارج بر این باور بودند که هرکس مرتکب گناه کبیره شود از دین خارج شده است!

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha