جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر مدرسه علمیه صالحیه

حوزه/ تجملات زندگی موجب آسایش مردم شده، اما آرامش را تأمین نکرده است و غفلت از زندگی دینی موجب شده تا آرامش واقعی تأمین نشود و این مشکل جوامع امروزی است.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اسدالله مهر آرا، در کارگاه «آسیب شناسی خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی» که در مسجد مدرسه صالحیه قزوین برگزار شد به موضوع مهم سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: ترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی مهم‌ترین راهکار مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان است و  رهبر عظیم الشان انقلاب نیز مکرر به این موضوع اشاره داشته‌اند و باید برای نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی و اسلامی در جامعه اسلامی همت مضاعف داشت.

وی با اشاره به نقش خانواده در جامعه اسلامی، بیان داشت: خانواده نخستین آموزشگاه و پرورشگاه انسان و انتقال دهنده فرهنگ و تمدن و کسب ارزش ها و فضائل اخلاقی و زمینه ساز تکامل و تحول است.

 حجت الاسلام مهر آرا خاطرنشان کرد: تجملات زندگی موجب آسایش مردم شده، اما آرامش را تأمین نکرده است و غفلت از زندگی دینی موجب شده تا آرامش واقعی تأمین نشود و این مشکل جوامع امروزی است.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین تصریح کرد: متون فراوان از جمله قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و رساله الحقوق امام زین العابدین(ع) در خصوص سبک زندگی وجود دارد که می‌تواند برای تحقق توصیه مقام معظم رهبری و حرکت به سمت پیاده سازی سبک زندگی اسلامی بسیار مؤثر واقع شود.

وی به تهدیدات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اشاره و بیان کرد: امروزه با گسترش فضاهای مجازی با کمی بی‌دقتی و غفلت، گناه وارد زندگی ما می‌شود، مراقب باشید معصیتی انجام ندهیم که برکت از زندگی و جوانی‌مان برود.

استاد حوزه علمیه قزوین، رعایت آداب اسلامی در خانواده را مهم‌ترین راه برای تحقق سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و افزود: خداوند در آیات ۵۸ و ۵۹ سوره مبارکه نور براهمیت و ارزش آموزش و عمل به آداب معاشرت توجه داده و از والدین خواسته تا آداب معاشرت را در حوزه رفتارهای اجتماعی در خانه و جامعه به فرزندان بیاموزند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha