پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمدی قایینی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان، با اشاره به این که واردات بی رویه اقتصاد کسور را فلج می کند، تصریح کرد: ایران با انقلاب خود نشان داد که می تواند با اتکا به توان داخلی دست مستکبران را از سر کشور کوتاه کند و مسوولان نیز بدانند که مهم ترین ابزار اقتدار ایران، نیروی انسانی جوان و منابع سرشار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قایینی، ظهر امروز در سلسله نشست های سبک زندگی ایرانی اسلامی حوزه علمیه همدان بیان داشت: اگر کسی دنبال مال حلال نرفت، روزی حلال او کاهش پیدا می کند و کارهای او به هم گره می خورد.

وی در ادامه تصریح کرد: جامعه ای که مردم آن به حرام خواری عادت کنند، قحطی و فقر گریبان گیر آنان می شود؛ پیامبر اکرم(ص) می فرماید کم فروشی سبب قحطی و از بین رفتن نعمت های الهی می شود.

استاد حوزه علمیه همدان ابراز داشت: جامعه ای که به دنبال اصلاح نباشد، فحشا و منکرات بر آن غالب می شود، لذا تا جامعه اصلاح نشود و کسب حلال در زندگی ها جاری نگردد مشکلات از بین نمی رود.

وی با بیان این که آنچه که به اعمال ما حقیقت می بخشد و سبب مقبولیت حج، زکات، خمس و دیگر اعمال می شود کسب حلال است، ابراز داشت: شاید فردی عمل حج را با تمام شرایط انجام دهدف ولی مالش اشکال داشته باشد، در ظاهر حج او قبول است ولی از نظر خداوند متعال مقبول نیست.

 حجت الاسلام و المسلمین قایینی محمدی در ادامه با اشاره به رحمت الهی نسبت به کسب و کار حلال، تاکید کرد: مال حلال سبب افزایش رحمت الهی در زندگی می شود و خداوند متعال افراد حرام خوار را به حال خود واگذار می کند و سرانجام آنان جهنم است.

استاد حوزه علمیه همدان با بیان این که اسلام به مسلمین دستور بهره گیری درست از منابع و آباد کردن جامعه را داده است، افزود: واردات بی رویه سبب فلج شدن اقتصاد کشور می شود، نیروی کار ایرانی و منابع داخلی توان قوی شدن در تمامی ابعاد کلان را داشته و باید متکی به داخل باشیم.

استاد حوزه علمیه همدان در پایان تصریح کرد: ایران با انقلاب خود نشان داد که می تواند با اتکا به توان داخلی دست مستکبران را از سر کشور کوتاه کند و مسوولان نیز بدانند که مهم ترین ابزار اقتدار ایران، نیروی انسانی جوان و منابع سرشار است. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha