جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست خبری اوقاف همدان

حوزه/ یکی از مهم ترین برنامه های اوقاف و امور خیریه استان همدان برگزاری برنامه ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان با اعزام ۵۷ روحانی به بقاع شاخص استان با استفاده از ۳۲ مبلغ از حوزه علمیه قم و ۲۵ مبلغ بومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام محمد کاروند مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان ظهر امروز در نشست خبری طرح ضیافت الهی از برنامه های این سازمان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برگزاری فعالیت های فرهنگی در بقاع متبرکه که دارای جاذبه بالایی هستند از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: یکی از مهم ترین برنامه های اوقاف و امور خیریه استان همدان برگزاری برنامه ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان با اعزام ۵۷ روحانی به بقاع شاخص استان با استفاده از ۳۲ مبلغ از حوزه علمیه قم و ۲۵ مبلغ بومی است.

وی ادامه داد: در برنامه ضیافت الهی مبلغان دینی به ترویج فرهنگ غنی اسلام می پردازندکه می توان به برگزاری نماز جماعت و برگزاری خیمه های معرفت و برگزاری کلاس های آموزشی همچون جز خوانی قرآن کریم، محفل انس با قرآن و مراسم افطاری عمومی اشاره کرد.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به ظرفیت بالای بقاع متبرکه، گفت: آنچه که مشخص است بقاع متبرکه دارای ظرفیت فرهنگی بالایی است که سایر مکان های فرهنگی این چنین ظرفیتی را ندارند.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به برنامه شبهای قدر گفت: یکی از مکان های شاخص در استان همدان برای برگزاری مراسم شبهای قدر گلزار شهدای شهر همدان است که اداره اوقاف و امور خیریه همدان با همکاری بنیاد شهید اقدام به برگزاری این مراسم را در متراژ 1800 متر با استفاده از سخنران های مطرح کرده است.

وی در ادامه افزود: یکی از ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان برگزاری محفل بزرگ انس با قرآن کریم در حسینیه امام خمینی(ره) در ۲۶ خرداد، ساعت 17 است.

 از دیگر برنامه ها شاخص برگزاری اختتامیه مسابقات قرآن مرحله استانی دانش آموزی با مشارکت آموزش و پرورش استان به همراه اهدای جوایز به ۳۵۰نفر است.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به طرح وقف مصحف قرآن کریم گفت: فرهنگ قرآن باید در کنار فرهنگ غنی وقف در جامعه نهادینه شود و اداره کل اوقاف و امور خیریه در نظر دارد وقف مصحف قرآن را با هزینه 50 درصدی و به عبارتی دیگر واقفان می توانند با مبلغ 7000 تومان مصحف قرآن را وقف کنند.

وی در پایان از تشکیل اداره مستقل قرآنی زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه خبر داد و گفت: تا کنون اداره اوقاف اداره مستقلی در باب قرآن نداشت و معاونت فرهنگی عهده دار مسایل قرآنی بود و درحال حاضر اداره مستقل قرآن زیر نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه تاسیس شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha