جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست رئیس موسسه غدیر شناسی با استاندار قزوین

حوزه/ رئيس مؤسسه غديرشناسی، ولایت را محور دین خواند و گفت: انقلاب اسلامی با الهام گرفتن ازآموزه های دینی و تبعیت از ولایت فقیه در همه عرصه های فرهنگی، اقتصادی و علمی به سرعت در حال پيشرفت و توسعه است و به موفقیت های زیادی دست يافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سعید شاه آبادی، امروز در نشستی با استاندار قزوین، در محل استانداری گفت:  موسسه غدیر شناسی که وارد هفتمین سال فعالیت خود شده حوزه کاری خود را بر اساس فعالیت‌های معرفتی، زیربنایی و آموزشی درزمینهٔ ولایت‌پذیری بنانهاده است.

رييس مؤسسه غديرشناسی به شرح و گزارش عملکرد موسسه و انگیزه تشکیل کارگاه‌های غدیرشناسی در ترویج مکتب علوی و دفاع عالمانه در انجام کارهای زیربنایی در حوزه فرهنگ پرداخت و  خاطرنشان کرد:  تا ولايت فقيه و آموزه های دینی برقرار باشد کسی نمی تواند به اسلام ضربه بزند.

وی ادامه داد: كشورهاي همسايه ايران سال ها است درنا آرامی به سر می برند و هنوز نتوانسته اند مشكلات خود را برطرف كنند، اما ايران اسلامی امروز به بركت ولايت فقيه به عنوان یکی از کشورهای باثبات و با امنيت منطقه و جهان به شمار مي رود.

رئیس موسسه غدیر شناسی کشور تصریح کرد: انقلاب اسلامی با الهام گرفتن ازآموزه های دینی و تبعیت از ولایت فقیه در همه عرصه های فرهنگی، اقتصادی و علمی به سرعت در حال پيشرفت و توسعه است و به موفقیت های زیادی دست يافته است.

حجت الاسلام والمسلمین شاه آبادی افزود: تا زمانی که امامت، ولایت، آموزه های دینی  هاي و ترويج  معارف اسلامی در زندگی مردم رسوخ داشته باشد امنیت و آرامش و ثبات و عزت و اقتدار برقرار است.

رييس مؤسسه غديرشناسی گفت: بر اساس نصّ صریح آیه اکمال(3سوره مائده) خداوند از اسلام با نعمت ولایت امیرالمومنین(ع) و غدیر راضی و خشنود می شود و دین اسلام را  با ولایت امام  علی(ع) می پسندد.

مشکلات به روش دستوری و آمرانه قابل حل نیست

فریدون همتی، استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: در مسئله آسیب شناسی موسسه غدیر خوب عمل کرده است و اینکه کار از دانشگاه ها آغاز شده نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی افزود : یکی از اشکالات اساسی هر کاری استفاده از روش های کلیشه ای و تکراری است و باید با موضوعات به وسیله روش های نوین و برخورد عمیق برخورد شود.

همتی به دوران قبل از پیروی انقلاب شکوهمند اسلامی پرداخت و گفت: در آن زمان آرزو داشتیم تا قسمتی از کار دست ما بود تا بتوانیم به تبلیغ اسلام بپردازیم، اما شرایط فراهم نبود، ولی امروزه این شرایط فراهم است و باید کمال استفاده را ازآن برد.

وی خاطر نشان کرد : مسائل به روش دستوری و آمرانه قابل حل نیست و هر کاری نیاز به برخورد نرم و فرهنگ سازی دارد تا ماندگاری و تاثیرگذاری بالایی داشته باشد بنابراین باید به دنبال روش های پرجاذبه، عمیق و اثرگذار در تمام مسائل جامعه و به خصوص موضوعات فرهنگی بود.

استاندار قزوین در پایان گفت: در زمینه شناساندن آموزه های اسلامی نباید امور به صورت سطحی انجام گیرد و باید عمیق تر با مسائل برخورد کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha