جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راه اندزای نخستین نمازخانه در ایستگاه قطار توکیو

حوزه/ دولت ژاپن قصد دارد برای جذب بازدیدکنندگان خارجی بیشتر از کشورهای مسلمان، امکانات مذهبی بیشتری برای مسافران و گردشگران به این کشور ایجاد کند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از nikkei، دولت ژاپن قصد دارد امکانات مذهبی بیشتری برای مسافران و گردشگران به این کشور ایجاد کند و راه اندازی نمازخانه و ارائه غذای حلال به مسافران قرار است بخشی از جاذبه‌های گردشگری جدید ژاپن برای بازدیدکنندگان خارجی  می‌باشند که طبق پیش بینی‌های مقامات ژاپنی قرار است تا سال 2020 به 40 میلیون  نفر رسیده و 2 برابر شوند.

ایستگاه توکیو که یکی از گیت‌های اصلی به پایتخت ژاپن می‌باشد به تازگی اقدام به افتتاح یک نمازخانه کرده است. این نمازخانه که 8 مترمربع وسعت دارد در قسمت خدمات مسافرتی ایستگاه توکیو واقع شده و از ساعت 8:30 صبح تا 7 بعد از ظهر باز می‌باشد. این نمازخانه کوچک همزمان گنجایش 2 نفر را داشته و یک وضوخانه نیز دارد.

این نخستین نمازخانه‌ای است که در ایستگاه راه آهن شرق ژاپن راه اندازی می‌شود. امکانات مشابه دیگری نیز در ایستگاه اوزاکا، در غرب ژاپن نیز ترتیب داده شده‌اند و اتاق‌های نیایشی برای افراد با مذاهب مختلف گذاشته شده‌اند. این اقدام جدید ژاپن در پی افزایش تقاضای سفر به این کشور از سوی کشورهای مسلمان نشین چون مالزی و اندونزی انجام گرفته است.

ماساکی کاکیزاکی استاد دانشگاه تمپل ژاپن در این باره می‌گوید: این گامی به سوی درک فرهنگ‌های متفاوت برای ژاپنی‌ها محسوب می‌شود. مردم ژاپن آشنایی زیادی با دین اسلام نداشته و مسلمانان کمتر از یک دهم درصد جمعیت آن‌هارا تشکیل می‌دهند.

وی افزود: به علاوه با گسترش اسلام‌هراسی در غرب از یک سو و ترس از تروریسم از سوی دیگر، بسیاری از جوانان سفر و تحصیل در ژاپن را در اولویت قرار داده‌اند.

در این میان ژاپن قصد دارد تعداد بازدیدکنندگان خارجی به این کشور را تا سال 2020 دوبرابر ساخته و به 40 میلیون نفر برساند. در این میان درحالی که هم اکنون بازدیدکنندگان از کشورهای مسلمان را تنها 3% گردشگران خارجی تشکیل می‌دهند اما این رقم رو به افزایش است. در سال 2016 گردشگران از کشور مالزی 29% و گردشگران خارجی از اندونزی به ژاپن 32% افزایش نشان داده‌اند.

گفته می‌شود فروشگاه زنجیره‌ای تاکاشیمایا در ژاپن نخستین ساختمانی در توکیو بود که در سال 2014 در منطقه شینجوکوی توکیو اقدام به ایجاد یک نمازخانه کرد. اکنون تمامی فرودگاه‌های بین‌الملی اصلی در ژاپن نمازخانه دارند. برای مثال فرودگاه هاندا توکیو دو نماز خانه دارد  که در 12 ماه سال  نزدیک به 14 هزار نفر از آن استفاده می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha