شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مراسم رونمایی از آثار جدید موسسه دارالحدیث/ آیت الله ری شهری

حوزه/ رئیس موسسه دارالحدیث، با اشاره به حوادث اخیر کشور به خصوص منازعات انتخاباتی و با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات بر لزوم حفظ وحدت ملی بر پایه تاسی به ولایت فقیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، رئیس موسسه دارالحدیث و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) شامگاه چهارشنبه در مراسم رونمایی از آثار جدید این موسسه با تسلیت ایام ارتحال حضرت امام(ره) با ذکر این مطلب که امام خمینی(ره) یار همه مظلومان عالم بود گفت: تصوری برخی بر این است که برخی از افراد بر این است که امام تنها ناجی مردم ایران و تشیع بود در حالی که امام نقطه امید همه مظلومان عالم بودند.

وی افزود: امام راحل در طول زندگی پربرکت خود برکات بسیاری را برای جامعه اسلامی داشتند که موسسه دارالحدیث نیز از همین برکات است؛ کسانی که از نزدیک با امام راحل آشنا بودند می توانند شهادت بدهند، هنوز کسی ایشان را به شکل واقعی نشناخته است.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی بیان کرد: روزی مرحوم حجت‌الاسلام  والمسلمین علی‌اکبر ابوترابی، به بنده  گفت، وقتی خبر وفات امام(ره) به ما رسید ما در اسارت بودیم و نمی‌دانستیم که چگونه این خبر را به اسراء بدهیم؛ لذا دعای توسلی برای شفای امام گذاشتیم تا به تدریج خبر وفات را با فاصله یکی دو روز اعلام کنیم که ناگهان جوانی گفت: شما دروغ می‌گویید که امام مریض است؛ ایشان فوت کرده و این جوان این مسئله را با حالت مکاشفه در دعای توسل به دست آورده بود.

وی تصریح کرد: آن جوان در آن حال مشاهده کرده بود که در آسمان قراردارد و پیامبران و انبیا و بزرگان دین در یک صف ایستاده و منتظر یکی از اولیاء الهی هستند که قرار است از دنیا به آنها بپیوندد و آن بزرگ، کسی جز امام نبود؛ در آن هنگام آن جوان اقدام به شیون و زاری می کند، ولی حضرت زهرا(س) به وی دلداری می دهند و می فرمایند که ما نیز علاقه داشتیم که ایشان مدت بیشتری در زمین باشند ولی تقدیر الهی چنین بود.

آیت الله ری شهری با ذکر این مطلب که حضرت امام(ره) شخصیت عظیمی بودند، بیان کرد:متاسفانه هنوز در شناخت ماهیت و هستی امام راحل در عرصه های مختلف کار همه جانبه ای انجام نشده، زیرا ایشان از نظر علمی و سیاسی و عرفان و معنویت بی نظیر بودند.

رئیس موسسه دارالحدیث بیان کرد:  آنچه می توان گفت آن است که به برکت امام و تحول معنوی که این دم مسیحایی ایجاد کرد انقلاب پدید آمد و امروز این انقلاب در دست ما است و همه برای تداوم آن مسئولیت سنگینی داریم و محور این مسئولیت انتقال پیام اهل‌بیت به اندیشه‌ها و افکار جهانیان است؛ اگر از همه ظرفیت خود استفاده نکرده و آن طوری که انتظار است کار نکنیم مسئول هستیم و باید برای پاسخگویی در روز قیامت آماده باشیم.

آیت الله ری شهری با ذکر این مطلب که امام می‌فرمودند، این انقلاب، در انگیزه، در هدف و هم در شکل و کیفیت هدیه الهی بود تصریح کرد: پیروزی انقلاب ما به زعم بنیانگذار آن، مرهون وحدت ملی و وحدت کلمه با محوریت رهبری است و نباید کاری کنیم که وحدت کلمه مخدوش شود.

رئیس موسسه دارالحدیث با اشاره به مناظرات انتخابات عنوان کرد: در انتخابات به جای مناظره، فضای معانده بود و این درگیری سیاسی نباید منجر به تفرقه در میان جامعه شود، زیرا دشمنان می خواهند جامعه به جان همدیگر بیافتند و وظیفه ما این است که همه را بر محوریت مقام معظم رهبری دور یکدیگر جمع کنیم.

وی با اشاره با اشاره به برگزاری انتخابات خوب در این دوره عنوان کرد: تدبیر مقام معظم رهبری این بود که جمعیت با رای حداکثری در انتخابات حاضر شوند؛ ایشان فرموده بودند که هدف من شخص نیست، بلکه رای حداکثری است، لذا این اتفاق شیرین انتخابات را جدای از مناظرات نباید به معانده تبدیل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha