پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حملات اسلام‌هراسی اخیر در انگلستان افزایش ۵ برابری داشته‌اند

حوزه/ حملات اسلام‌هراسی و نژادپرستی در انگلستان از زمان وقایع تروریستی اخیر لندن، افزایش ۵ برابری نشان داده و به میانگین ۵۴ مورد در روز رسیده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، حملات اسلام‌هراسی و نژادپرستی در انگلستان از زمان وقایع تروریستی اخیر لندن، افزایش 5 برابری نشان می‌دهند. به طوری که گزارش‌های حوادث نفرت محور در این کشور میانگین 54 مورد در روز بوده که این رقم حتی نسبت به حمله تروریستی منچستر نیز افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد و شامل تماس‌های تلفنی آزاردهنده و حملات لفظی در ملاء عام نیز می‌شوند.
طبق گزارش منابع پلیس متروپولیتن لندن (اسکاتلندیارد)، جرایم نفرت محور پیش از این، میانگین 38 مورد در روز را داشته‌اند. جرایم با انگیزه ضداسلامی اکنون به 20 مورد در روز رسیده که پیش از این در آغاز سال 2017 روزانه میانگین زیر 4 مورد بوده‌اند.
حملات تروریستی اخیر در لاندن بریج، موج وسیعی از جرایم نفرت محور را در انگلستان به راه انداخته‌اند که مقادیر قابل توجهی از آن‌ها مستقیما در خیابان‌ها و علیه مسلمانان انگلیسی انجام می‌شوند. 
آمار و ارقام منتشر شده توسط صادق خان، شهردار لندن نشان دادکه از زمان حمله لاندن بریج در روز شنبه، حملات اسلام‌هراسی افزایش پنج برابری داشته‌اند و وقایع نژادپرستی در مقایسه با میانگین سالانه نیز 40% افزایش نشان می‌دهند.
گروه مستقل ثبت اسلام‌هراسی «تل ماما» اعلام کرده که از روز یکشنبه تا سه شنبه 66 مورد حادثه اسلام‌هراسی به جای پلیس به آن‌ها گزارش شده‌اند. پلیس و کارشناسان اجتماعی بر عدم گزارش دهی جنایات نفرت محور در این کشور اعتقاد دارند.
تل ماما اعلام کرد که 141 حادثه نفرت محور پس از حمله تروریستی منچستر در 22 می 2017 ثبت کرده است که در مقایسه با میان روزانه 25 برخورد اسلام‌هراسی گزارش شده، یک افزایش 500% مشاهده می‌شود. گفته می‌شود پس از حمله تروریستی لاندن بریج شدت افزایش جرایم نفرت محور به حدی بوده که به زودی از دفعه قبلی نیز پیشی می‌گیرد.
به گفته فیاض مغول مدیر اجرایی تل ماما، این گزارش‌های اسلام‌هراسی و نفرت محور شامل حوادث خیابانی، آزار و اذیت، تهدید، خشونت کلامی و تهدیدهای اینترنتی می‌شوند.
سوفیا عالم مدیر مرکز مریم در مسجد شرق لندن نیز اعلام کرده که اوضاع به شدت وخیم است. زنان هنگام ورود به مساجد امنیت ندارند و گاه و بی گاه به آن‌ها حمله می‌شود.
صدیق، دبیر مسجد المدینه نیز گفت: حملات زیادی به ما گزارش می‌شوند. از جمله یک زن که در یک ایستگاه اتوبوس به او حمله شده، فرد ناشناسی گلوی او را گرفته و تهدید شده است. به علاوه بانوان مسلمان زیادی نیز در معرض خشونت کلامی قرار گرفته‌اند و به آن‌ها اهانت شده است. تماس‌های تلفنی و تهدیدات فیزیکی نیز به امری روزمره تبدیل شده‌اند.
در مرکز اسلامی ساتون در جنوب لندن نیز شبانه شعارنویسی انجام شده و مسلمانان تروریسم خطاب شده‌اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha