جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه جاجرم

حوزه/ امام‌جمعه شهرستان جاجرم با اشاره به اهمیت انس با قرآن در زندگی مردم، گفت: آسیب‌های کنونی جامعه نشانه فاصله گرفتن از آیات الهی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ سید محمد موسوی، پیش از ظهر امروز در آیین گشایش نمایشگاه قرآن جاجرم،در حسینیه امام سجاد (ع) این شهر، اظهار داشت: آسیب‌های کنونی جامعه نشانه فاصله گرفتن از قرآن است و چنانچه جامعه ارتباط خود را با قرآن حفظ کند شاهد رشد و پویایی جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای نزدیکی دل‌ها به قرآن است، افزود: نمایشگاه قرآن فرصت مناسبی برای نزدیکی و انس با قرآن است، لذا باید تلاش کنیم در ماه رمضان ارتباط خود را با قرآن بیشتر کرده تا بتوانیم از فیوضات و برکات این ماه بیشترین استفاده ممکن را ببریم.

امام‌جمعه جاجرم با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه قرآن است، ماهی که در آن پاداش‌ها چند برابر است، اظهار داشت: بنابراین سزاوار است که مسلمان اوقات خود را بیهوده تلف نکند و با قرائت قرآن به خانه خود نور ببخشد.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در این ماه روزه‌داران را به صدقه دادن به فقیران، احترام به سالخوردگان، ترحم به کودکان، صله ارحام، حفظ زبان، چشم و گوش از حرام، مهربانی کردن به یتیمان و نیز عبادت و سجده‌های طولانی، نماز، توبه، فرستادن صلوات، تلاوت قرآن سفارش کرده است.

وی گفت: دشمنان اسلام امروز با حربه شبهه افکنی در بین نسل جوان، وارد عرصه شده‌اند و در شبکه‌های مجازی به‌صورت گسترده به دنبال انحراف جوانان هستند. براین اساس  باید جلسات انس با قرآن، برگزاری نمایشگاه‌ها، جلسات تفسیر، انس با قرآن، تلاوت و روخوانی، مفاهیم و شبهات به‌صورت گسترده و فراگیر برگزار شود و متخصصان امر شبهات را برطرف کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: 270 برنامه فرهنگی و هنری  از جمله برگزاری نمایشگاه های قرآن، در قالب جشن رمضان در سرتاسر استان برگزار می‌شود.

حسین فرخنده افزود:  در راستای پر کردن اوقات فراغت جوانان در اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان جاجرم سالن سینما راه‌اندازی شده است که برای تجهیز آن مبلغ 600 میلیون ریال اعتبار هزینه شده و در حال حاضر مورداستفاده عموم مردم قرارگرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha