جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه قرآن محور برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان در ماه مبارک رمضان است، از شرکت هزار و ۲۰۰ نفر در طرح حفظ قرآن، در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان به مناسبت در پیش بودن شب‌های قدر اظهار داشت: برنامه‌های ماه مبارک رمضان این نهاد امسال با محوریت قرآن در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی در ماه رمضان امسال از سوی این نهاد، افزود: شرکت هزار و 200 نفر در طرح حفظ قرآن و اجرای طرح بینات شامل ترجمه و تفسیر سوره مبارکه حجر با حضور 600 نفر در قالب 30 کلاس ازجمله این برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام خادمی همچنین شرکت 500 نفر در طرح حفظ جزء یک تا 30 قرآن و برگزاری برنامه روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم در 80 خانه قرآن و 35 مؤسسه قرآنی در سطح استان را ازجمله برنامه‌هایی عنوان کرد که هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در سطح استان در حال برگزاری است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه در ماه رمضان تقریباً در تمام شهرستان‌های استان روزانه یک یا 2 جلسه تفسیر قرآن برگزار می‌شود، گفت: سال گذشته ستاد عالی تفسیر در قم شکل گرفت و برای هر استان چند نفر سهمیه برای بهره‌گیری از اساتید تفسیر در نظر گرفته شد که در خراسان شمالی هم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رحمانی سبزواری و حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن را بر عهده‌دارند.

وی تصریح کرد: چند سالی است که نهاد تبلیغات اسلامی در حوزه قرآنی کار اجرایی نمی‌کند و همه امور اجرایی در این حوزه به خانه‌ها و مؤسسه‌های قرآن برون‌سپاری شده و نهاد تبلیغات اسلامی تنها نظارت و پشتیبانی می‌کند.

حجت‌الاسلام خادمی همچنین با اشاره به برنامه‌های لیالی قدر در استان، گفت: مراسم شب‌های قدر به‌صورت ویژه در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد، حرم حضرت سید عباس(ع) و مساجد محوری استان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: بر اساس نص صریح قرآن کریم، شب قدر از شب‌های سرنوشت‌ساز انسان‌هاست و عبادت در یک‌شب آن بیش از هزار ماه فضیلت دارد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به این‌که یکی از دستورات الهی در این شب‌ها احیا گرفتن است، خاطرنشان کرد: این شب‌ها را باید غنیمت بشماریم و لحظه‌لحظه آن را باید برای عبادت و مناجات با پروردگار استفاده کنیم و به‌راحتی از دست ندهیم

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha