جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین خزائلی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خزائلی گفت: علمای کشور عربستان سعودی با جمود فکری خود لمس کردن اماکن زیارتی را کفر می دانند و فقط نسبت به حجر الاسود می گویند دلیل خاص وجود دارد و برای اماکن متبرکه محافظ قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی خزائلی، ظهر امروز در درس تفسیر مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان، بیان داشت: حضرت یوسف(ع) زمانی که متوجه نابینا شدن پدرش شد، پیراهن خود را به برادرانش داد و گفت این پیراهن من را بر صورت پدرم بیاندازید و او بینا می شود.

وی در ادامه افزود: زمانی که پیراهن حضرت یوسف(ع) کار کیمیایی می کند، به طور قطع توسل و زیارت بر اهل بیت(ع) نیز می تواند برای ما کار ساز باشد و آیه 93 سوره یوسف حجت خوبی برای لمس کردن مکان های زیارتی است.

وی ادامه داد: علمای کشور عربستان سعودی با جمود فکری خود لمس کردن اماکن زیارتی را کفر می دانند و فقط نسبت به حجر الاسود می گویند دلیل خاص وجود دارد و برای اماکن متبرکه محافظ قرار داده اند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: زمانی که برادران حضرت یوسف(ع) به محل زندگی خود رسیدند حضرت یعقوب نبی(ع) گفت من بوی خوش یوسف(ع) را استشمام می کنم اگر مرا متهم به پیری نکنید.

وی در ادامه افزود: زمانی اویس قرنی برای دیدن پیامبر(ص) آمده بود و برای امتثال امر مادر، پیامبر(ص) را ندیده برگشت، حضرت رسول(ص) فرمود من بوی اویس را از قرن استشمام می کنم، این ها واقیعت هایی است که با چشم ظاهر نمی توان به آن پی برد.

حجت الاسلام و المسلمین خزائلی اشاره به آیه «فَلَمَّا أَنْ جَاءَ الْبَشِيرُ أَلْقَاهُ عَلَى وَجْهِهِ فَارْتَدَّ بَصِيرًا قَالَ أَلَمْ أَقُلْ لَكُمْ إِنِّي أَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ/ پس چون مژده‏ رسان آمد آن [پيراهن] را بر چهره او انداخت پس بينا گرديد گفت آيا به شما نگفتم كه بي‏شك من از [عنايت] خدا چيزهايى مى‏ دانم كه شما نمی دانید(یوسف/96)» گفت: پیامبر الهی بوه اسطه امر خداوند متعال از زنده بودن فرزندش آگاه بود و امید به برگشت او داشت.

وی در ادامه افزود: طبق روایات بزرگ ترین گناه کبیره شرک است، و بزرگ ترین گناه بعد از شرک یاس و نا امیدی به در گاه الهی است و فرد مایوس قدرت خداوند متعال را به خوبی نشناخته است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان بیان داشت: انسان باید همیشه در بین خوف و رجا باشد، نه یقین صد درصدی می تواند انسان را موفق کند و نه یاس و نا امیدی.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha