جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 417649
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
افطار

حوزه /به دلیل گرمی هوا و فاصله طولانی بین سحر و افطار ، روزه داری نیاز به رعایت تدابیری دارد تا ضمن حفظ سلامت بدن، بتوان علاوه بر بهره مندی معنوی از ماه خدا با این یک ماه روزه داری اخلاط فاسد خود را نیز دفع نماید.

خبرگزاری «حوزه»، دستورات کلی طب اسلامی در وعده افطار ماه مبارک رمضان از نگاه استاد تبریزیان را منتشر می کند .

بهترین غذا جهت بازکردن افطار در این فصل، آب جوش ولرم به همراه خرما می باشد .

در وعده افطار باید غذاهای لطیف ، زود هضم و سریع الجذب را بخورید تا بدن بتواند در زمان اندک انرژی ازدست رفته خود را تامین کند .

مانند موارد زیر :

1)آب گوشت بدون کوبیده آن

2) تخم مرغ عسلی

3) سوپ جو

4) خوراک سبزیجات 

5) مربای انجیر

6)عسل

7)  سرکه با شیره

8) مربای تمشک

9) ماء الشعیر سنتی (طرز تهیه : 14 لیوان آب به همراه 1 لیوان جو پوست کنده را بپزد تا بشکفد سپس صاف کرده استفاده شود) البته کسانیکه سرد مزاجند با عسل میل نمایند .  

چند نکته مهم:

استفاده از غذاهای غلیظ در وعده افطار باعث می شود معده خالی سنگین شده و دچار ضعف شدید  شود ، ضمن اینکه زمان برگشت انرژی به بدن بین 8 تا 12 ساعت طول می کشد ، پس شخص در ضعف به سر می برد ، ضمنا در وعده سحر میل به غذا کم می شود و شخص در طول روز احساس گرسنگی را تجربه می کند .

استفاده از آب یخ و هر شربتی که در آن یخ باشد و هندوانه و میوه های خنک در کنار وعده افطار به هیچ وجه مورد تائید نیست، زیرا عامل اصلی مشکلات گوارشی خواهد بود و باعث بیماری کبد چرب و سنگ کیسه صفرا و بسیاری از بیماریهای دیگر خواهد شد. ضمن اینکه در رفع عطش کارساز نخواهد بود.

چاره آن آب ولرم جوشیده است که بعد از حدود نیم ساعت این مشکل کاملا برطرف خواهد شد.

ادامه دارد....

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha