جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمود رجبی

حوزه/ سید گفت «تنها رمز پیروزی حزب الله در همه جبهه ها این است که حزب الله از راس تا کوچکترین رزمنده، خود را سرباز مقام معظم رهبری می دانند»...

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، شب گذشته در آئین افتتاحیه طرح ولایت 96  ویژه طلاب اصفهان با اشاره به آیه 183 سوره بقره عنوان کرد: خداوند در این آیه می فرماید ای کسانی که ایمان آوردید همان گونه که بر امت های گذشته روزه واجب بود بر شما هم واجب شده تا به تقوا دست یابید، لکن از آنجاکه تقوا یعنی انسان برای خدا و به خاطر ترسی که به سعادت ابدی او ممکن است برسد عملی را انجام دهد.

وی با تشبیه ماه مبارک رمضان به اردوگاهی برای حصول تقوا، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماهی است که خداوند فرمود با برکت و رحمت بسوی انسان می آید ودر چنین ماهی خدا روزه را واجب کرده است.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: قرآن در ماه رمضان نازل شده و ویژگی قرآن این است که برای مردم (عوام) روشنگری می کند و مسیر را نشان می دهد. همچنین که در قرآن بیناتی از هدایت برای خواص و اهل تفکر وجود دارد براین اساس این لطف الهی ایجاب می کند هر انسانی متناسب با ظرفیتش مشمول رحمت الهی  قرار گیرد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) خطاب به ابوذر تصریح کرد: اگر ساعتی را در مجلسی حضور پیدا کنید که مذاکره علمی در آن باشد در پیشگاه خدا از نماز خواندن هزار شب به گونه ای که هر شب هزار رکعت نماز بجا بیاورید و از هزار بار خواندن کل قرآن، شرکت در هزار غزوه(با پیامبر) بالاتر است.

حجت الاسلام  والمسلمین رجبی  با بیان اینکه قرآن شاخص و معیار تشخیص حق و باطل را به ما نشان داده افزود: یکی از ثمرات طرح ولایت ارائه شاخص هایی برای شناخت جریان باطل و حق و فکر خالص و ناخالص است، از این رو باید خدا را شاکر باشیم که زمینه را فراهم کرده که در مسیر هدایت ویژه قرآنی قرار گرفته ایم و باید فرصت را مغتنم بشماریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به این مهم که اگر به شاخص ها دست یابیم، هرچقدر هم شبیخون های فرهنگی بخواهند به شخصیت شما آسیب برسانند، به دلیل پایه های قوی چنین نخواهند توانست یادآور شد: شرکت کنندگان در طرح ولایت اگر درس ها را بخوبی فرا بگیرند، پایه های خود را به نحو احسن تقویت خواهند کرد.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه ارزشمندترین ثمره نظام تفکر دینی، ولایت فقیه است، افزود: در سفری که چند سال پیش به لبنان داشتم و خدمت سید حسن نصرالله رسیدیم طلاب از بنده درخواست کردند که توصیه ای از ایشان برای آنان دریافت کنم، سید گفت «تنها رمز پیروزی حزب الله در همه جبهه ها این است که حزب الله از راس تا کوچکترین رزمنده، خود را سرباز مقام معظم رهبری می دانند»، سپس توضیح داد «اگر احتمال بدهیم که معظم له مطلبی را بخواهد ما به این احتمال عمل خواهیم کرد».

وی در ادامه اذعان کرد: کسانی که طرح ولایت را گذرانده اند اعتراف کرده اند که دیر به این نتیجه رسیده اند که ولایت فقیه از چه جایگاهی برخوردار است چراکه این طرح از ریشه ای ترین مسائل شروع می شود و با استدلال و منطق اصول را اثبات می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی در پایان تاکید کرد: باید شکرگزار این طرح باشیم و بدانیم که حضور در این طرح عنایت خدا بوده و برای شکرگذاری لازم است هرچه آموخته ایم را برای آموزش به دیگران به اشتراک بگذاریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha