چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام خلیل زاده امام جمعه فرانکفورت

امام و مدیر مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت گفت: حرکت‌های وحشیانه در ایران، عراق و افغانستان را محکوم می‌کنیم و از فعالان حقوق بشر و سازمان های بین المللی و همه کشورها می‌خواهیم تا حرکت جمعی را برای مبارزه با ترور و تروریسم سامان دهند و آن را جدی بگیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نماز جمعه این هفته فرانکفورت در  مرکز فرهنگ اسلامی این شهر  و به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمود خلیل زاده اقامه گردید.

امام جمعه فرانکفورت در ادامه مباحث «بررسی اسراف در قرآن» و  به دنبال بررسی ریشه های اسراف به تکبر و خود بینی اشاره کرد و آن را یکی از ریشه های اسراف و سرچشمه بسیاری از گرفتاری های بشر دانست و  گفت: شخص متکبر از نظر روانی دارای شخصیتی کوچک  است  بنا بر این و برای جبران این ضعف شخصیتی  تلاش می کند تا  خود را به دیگران تحمیل نماید. گاهی نیز با انکار شخصیت واقعی خویش به توهم  بزرگی و برتری نسبت به دیگران مبتلا می شود که همین مسئله موجب بروز صفت  تکبر در او می شود.

* ابلیس اولین موجودی بود که تکبر را  آشکارا بروز داد

وی افزود: تکبر تاریخی قدیمی دارد و اولین موجودی که این صفت را  آشکارا بروز داد، ابلیس بود. برابر با آیات قرآن وقتی از او پرسیده شد که چه چیزی باعث شد که برای آدم سجده نکنی ؟ آیا تکبر ورزیدی و به خاطر برتری طلبی تو بود؟  در جواب گفت من از او بهترم زیرا او را از خاک و مرا از آتش آفریدی.

* علت برخی اسراف ها همین صفت تکبر است

خطیب جمعه فرانکفورت با استدلال به آیه 146 از سوره مبارکه اعراف و 22 سوره مبارکه نمل  ضمن تأکید بر این که صفت تکبر در نزد خدای متعال ناپسند است گفت : بر اساس تعالیم قرآن کریم ،ریشه و علت برخی اسراف ها همین صفت تکبر است. همانطور که خدای متعال در آیه ۸۳ از سوره یونس  فرعون را به عنوان متکبر و اسرافکار معرفی می فرماید.  این در حالی است که ایمان آورندگان به موسی که جوانان و نوجوانان قوم او بودند تحت فشار شدید فرعون و اطرافیان قرار داشتند و نگران وضعیت خود بودند زیرا  فرعون به خاطر روحیه برتری  اش هیچ حد و مرزی برای خود نمی شناخت و به همین دلیل از مسرفین قرار گرفته بود.

امام و مدیر مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت با اشاره به آیات 30 و 31 سوره مبارکه دخان  و در بیان علت اسرافکاری  فرعون گفت: فرعون شخصیت خود را چنین معرفی می کرد که « من پروردگار بزرگ شما هستم »  و بدین صورت و با چنین سخنی  از حد خود تجاوز نموده و به دلیل برتری جویی و تکبر  در گروه اسرافکاران وارد  شد.

رییس فدراسیون شیعیان آلمان در خطبه دوم پس از دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی و با اشاره به مناسبت  ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام  این روز فرخنده را  به مسلمانان تبریک گفت.

وی ضمن یاد آوری فجایع تروریستی هفته گذشته داعش در افغانستان و وقایع ناگوار تروریستی  در ایران  گفت: این جنایتکاران در افغانستان و در نزدیکی یک مرکز دینی اقدام به انغجار کر دند که منجر به کشته شدن عده ای بی گناه و غیر نظامی گردید و در ایران نیز با انجام عملیات تروریستی در صحن مزار مرجع عظیم الشأن جهان اسلام  و رهبر بزرگ انقلاب اسلامی امام خمینی (قدس سره) و محل ملاقاتهای مردمی مجلس شورای اسلامی در تهران گروهی از انسانهای بی گناه را به خاک و خون کشیدند و در کربلای معلی نیز با جنایت دیگری ، گروهی دیگر از مردم بی گناه را به شهادت رساندند  که ما به بازماندگان داغ دیده همه این شهدا تسلیت گفته و از خدای بزرگ برای شهدای مظلوم ترور علو درجات تمنا داریم.

فعالان حقوق بشر و سازمان های بین المللی حرکت جمعی برای مبارزه با ترور و تفکر تروریسم سامان دهند

مدیر مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت افزود: همانطور که در بیانیه مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت  نیز به صراحت این جنایات رامحکوم کردیم  در نماز جمعه نیز این حرکتهای وحشیانه را محکوم می کنیم و از فعالان حقوق بشر و سازمان های بین المللی و همه کشور ها می خواهیم  تا حرکت جمعی را  برای مبارزه با ترور و تفکر تروریسم  سامان دهند و آن را جدی بگیرند تا شاید روزی فرا رسد  که انسان ها بتوانند در امنیت کامل زندگی کنند.

وی در ادامه  با نقل حدیثی از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله گفت: پیامبر فرمود که  ظلم انسان را زمین می زند و مرگ ها را نزدیک می کند و جای دیگری از آن حضرت نقل شده که فرمود کسی که با مردم در تعامل باشد و به ایشان ظلم نکند و با مردم سخن بگوید ولی دروغ نگوید ، چنین کسی جوانمردی را به طور کامل داشته و عدالت او ظاهر شده و دوستی چنین فردی لازم و غیبت او حرام است .  واضح است که با چنین تعالیمی انسان مسلمان نمی تواند ظالم باشد تا چه رسد به این که دست به ترور و خونریزی بزند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha