پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسابقه کتابخوانی نسیم یار

حوزه/ مسئول برگزاری مسابقه کتابخوانی نسیم یار در یزد از برگزاری این مسابقه با استفاده از بیش از ۳۰ کتاب از شهید مطهری در ایام ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

رضا عبدی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با اشاره به اینکه مسابقه کتابخوانی نسیم یار برای نخستین بار ویژه ماه مبارک رمضان در استان یزد برگزار می شود ، گفت: منبع این مسابقه از بیش از 30 کتاب  داستان  راستان شهید مطهری می باشد.

مسئول برگزاری مسابقه کتابخوانی نسیم یار در یزد زمان ثبت نام در این مسابقه را تا روز 23 خردادماه اعلام و خاطر نشان کرد: تاریخ شروع این مسابقه 25 خردادماه تا 3 تیرماه و نیز مخصوص نوجوانان رده سنی 12 تا 16 سال می باشد که اهدای جوایز آنها نیز در صبح عید سعید فطر ، در مراسم نماز عید فطر خواهد بود.

وی به جوایز نخستین مسابقه کتابخوانی نسیم یار اشاره کرد و افزود: به ترتیب به نفر اول تا سوم ، مبالغ 500000 ، 300000 و 200000 ریال اهدا خواهد شد.

عبدی نسب ، گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین نوجوانان را یکی از اهداف این مسابقه برشمرد و افزود: آشنا کردن نوجوانان با کتاب هایی همچون داستان و راستان شهید مطهری از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه در استان یزد است.

وی ، پر کردن اوقات فراغت ایجاد شده بعد از امتحانات نوجوانان و قبل از شروع کلاس های تابستانه در ماه مبارک رمضان ، نگه داشتن فرهنگ مطالعه و راهبری کردن برنامه در طول تابستان تا نوجوانان برای جلوگیری از دورشدن از فضای مطالعه و کتاب ، اتحاد و جمع کردن نوجوانان علاقه مند به حضور در مساجد در ماه مبارک رمضان را از دیگر اهداف اجرای مسابقه کتابخوانی نسیم یار عنوان کرد.

مسئول برگزاری مسابقه کتابخوانی نسیم یار در یزد خاطر نشان کرد: این برنامه توسط مجموعه فرهنگی مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام که متشکل از کانون ابوفاضل (ع) و پایگاه شهدای پاسدار استان یزد می باشد و اینکه در راستای برنامه های بلند مدت مجموعه در پیشرفت علمی و مبانی نظری در بین نوجوانان و تکمیل اولین دوره سنگر علمی مجموعه که در دوره عید نوروز برگزار شد.

تخفیف ویژه طلاب در نمایشگاه علوم قرآنی

حسین دشتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، با اشاره به این که در نمایشگاه علوم قرآنی که از روز 17 خردادماه در یزد افتتاح شده از ارائه تخفیف هایی ویژه طلاب و روحانیون خبر داد.

مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطر نشان کرد: به هر نفر از طلاب محترم تا سقف 100 هزار تومان بُن تعلق می گیرد که 40درصد آن تخفیف و 60 درصد آن نیز از طرف خود طلبه پرداخت می شود.

وی افزود: این نمایشگاه یکی از برنامه های طرحی با عنوان جشن رمضان می باشد که در هشت شهرستان استان یزد بطور همزمان اجرا می گردد.

دشتی با بیان اینکه نمایشگاه علوم قرآنی در یزد امکان تمدید ندارد، گفت: با توجه به محدودیت زمانی و اینکه در روز مقرر بایستی مکان نمایشگاه را تحویل دهیم امکان اینکه آن را تمدید کنیم وجود ندارد.

مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در پایان اظهار داشت: این نمایشگاه تا روز 26 خردادماه دایر خواهد بوده و علاقمندان می تواند از ساعت 21 تا 1 بامداد به مکان حسینیه صاحب الزمان (ع) محمود آباد واقع در خیابان انقلاب، خیابان شهدای محمود آباد مراجعه نمایند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha