پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: اگر اختلافاتی بین جوامع اسلامی و مسلمانان دیده می شود، ناشی از دوری امت از قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، محفل انس با قرآن، جمعه شب با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه جدید تبریز در مسجد بزرگ حکم آباد این شهر برگزار شد.

امام جمعه تبریز در این مراسم طی سخنانی، با اشاره به جایگاه قرآن در جامعه اسلامی عنوان کرد: تمام منش و روش جامعه اسلامی و امت اسلام در قرآن کریم ترسیم شده است و مسلمانان اگر می خواهند به سعادت برسند باید رهنمودهای این کتاب الهی را سرمشق خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: اگر اختلافاتی بین جوامع اسلامی و مسلمانان دیده می شود، ناشی از دوری این امت از قرآن این کتاب الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی همچنین بر ضرورت توجه بیشتر به قرآن در مساجد تاکید کرد و اظهار داشت: مساجد خانه خدا روی زمین است و چه مکانی بهتر و مقدس تر از مساجد که مردم انس بیشتری با آیات قرآن بگیرند.

همچنین در ابتدای این محفل تنی چند از قاریان برجسته قرآن کریم آیات الهی را قرائت کردند، در این محفل که به مناسبت سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) برپا شده بود، از حافظان، قاریان، حاملان برتر و پیشکسوتان قرآنی بیست و سه دوره مسابقات قرآن مسجد بزرگ حکم آباد از جمله علی بجانی، ملارسولی، باوردی،جلیل پور، محمدزاده و همراهی تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha