جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار نماینده المصطفی در اوگاندا با مفتی دولتی این کشور

حوزه/ نماینده جامعه المصطفی در اوگاندا به همراه معاونان آموزشی و فرهنگی تربیتی کالج اسلامی المصطفی با حضور در دفتر مفتی دولتی اوگاندا با وی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین بکائی نماینده جامعه المصطفی در اوگاندا با شیخ شعبان رمضان مباجه، مفتی دولتی اوگاندا، نائب اول و دوم مفتی، دبیرکل دارالأفتاء، مسئول اداره فرهنگی، مسئول اداره حج و تعدادی دیگر از مدیران این مجموعه دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار ضمن تشریح فعالیت‌های بین المللی جامعه المصطفی و محورها و ظرفیت‌های همکاری بین کالج اسلامی المصطفی و دارالأفتاء اوگاندا اظهار داشت: برگزاری دوره های کوتاه مدت، یکی از مهمترین ظرفیت های جامعه المصطفی است، که در آن می توان از اساتید و امامان جماعت دارالأفتاء‌ برای شرکت در این دوره‌های دعوت نمود.

حجت الاسلام والمسلمین بکائی برگزاری نشست‌های علمی مشترک را از دیگر مباحث فعالیتی عنوان کرد و ابراز داشت: اختصاص فرصت های مطالعاتی، استفاده از ظرفیت منشورات المصطفی برای چاپ مقالات علمی- فرهنگی و برپایی دوره های دانش افزایی از دیگر فعالیت هایی است که می توان مورد توجه قرار داد.

شیخ شعبان رمضان مباجه، نیز در ادامه ضمن ابراز خرسندی از دیدار با نماینده جامعه المصطفی، از فعالیت‌های ارزشمند جامعه المصطفی العالمیه و کالج اسلامی المصطفی در این کشور کمال تقدیر و تشکر خود را اظهار نمود.

مفتی دولتی اوگاندا به دیدارهای خود از ایران اشاره نمود و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری قدرتمند و پیشرفته است، که توانسته به فناوری‌های بالائی دست یابد.

وی با اشاره به این که بنده حرکت‌های تروریستی و جنگ‌های فرقه‌ای بین امت اسلامی را که با نام دین راه افتاده است را حرام می دانم، اظهار داشت: نباید گذاشت با نام شیعه و سنی بین امت اسلامی تفرقه ایجاد شود و دشمنان اسلام از آن سوء استفاده کنند. شیعه و سنی هر دو تشکیل دهند امت اسلامی و مسلمان هستند.

شیخ شعبان رمضان مباجه در پایان به مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور اوگاندا اشاره نمود و ابراز داشت: کالج اسلامی المصطفی با تأسیس رشته‌های جدید و انتقال علوم به روز، کمک زیادی را می تواند در رفع نیازهای مردم اوگاندا داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha